اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره):

ما هنوز لباس جهادی نپوشیده‌ایم

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ما هنوز لباس جهادی نپوشیده‌ایم و شرایط جهاد را در عرصه اقتصاد فراهم نیاوردیم که باید چاره‌ای برای این کار اندیشیده شود.

ما هنوز لباس جهادی نپوشیده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین انواری پیش از ظهر امروز در جشن خودکفایی یک‌هزار خانواده امداد در خراسان جنوبی توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش را مهم‌ترین رسالت امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد عنوان کرد؛ توانمندسازی خانواده‌های امداد کاری است که با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر 1.5 میلیون سالمند در سطح کشور زیر پوشش حمایت امداد قرار دارند، تصریح کرد:‌ امداد برای این افراد نیز برنامه‌ریزی دارد تا از تجربیات آنها در خانواده‌ها استفاده کند.
انواری ادامه داد: جشن خودکفایی شعار شدن همراه با خواستن را تداعی می‌کند و اینکه همه افراد می‌توانند با هر شرایطی کار کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه کمیته امداد به سمت شناسایی استعدادها و بالفعل کردن استعدادها پیش می‌رود تا اگر این افراد نیاز به آموزش یا اعتبار دارند تامین شود و زمینه اشتغال این افراد فراهم شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ما باید به سمت سرمایه‌گذاری فکری پیش برویم به این معنی که فرد باید از نظر فکری به خودباوری و استقلال برسد و بحث سلامت روانی و جسمی نیز در دستور کار امداد قرار گرفته است.
انواری ادامه داد: افرادی که امروز توانمند می‌شوند باید بدانند که برون‌سپاری از امداد به معنای قطع رابطه با امداد نیست بلکه به این معنا است که تنها مستمری فرد قطع می‌شود چرا که مستمری یک کار اورژانسی و فقط برای افراد نیازمند واقعی است.
وی افزود: اگر افراد کارآفرین تعداد بیشتری را شاغل کنند امداد این آمادگی را دارد که منابع جدیدی را به این مجموعه‌ها تزریق کند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از مسئولان استان خواست که نسبت به ایجاد بازار فروش برای محصولات گروه‌های تولیدی که خوداشتغالی داشتند اقدام کنند و در این ارتباط گفت: ما در مجموعه امداد واحد بازرگانی را ایجاد کردیم و قرار است در کلیه استان‌ها نیز این واحد ایجاد شود.
انواری با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: ما هنوز لباس جهادی نپوشیدیم و شرایط جهاد را در عرصه اقتصاد فراهم نیاوردیم که باید چاره‌ای برای این کار اندیشیده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول