اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص سالن به هیئت‌های صاحب مقام کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: هیئت‌هایی که مقام‌‌های اول تا سوم قهرمانی کشور را از آن خود کنند فارغ از هر مقوله و شاخصی صاحب سالن اختصاصی می‌شوند.

اختصاص سالن به هیئت‌های صاحب مقام کشوری
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر قدیری صبح امروز در بررسی مشکلات هیئت هاکی استان اظهار داشت: عقلانیت کاری در هر هیئت ورزشی و لزوم تحقق افق برنامه هر هیئت برای دستیابی به چشم‌انداز پنج ساله ورزش استان یعنی قرار گرفتن در رتبه 10 استان برتر کشور ضروری است.
وی خطاب به هیئت‌های ورزشی و اعضای هیئت هاکی خاطرنشان کرد: هیئت هاکی با وجود چهار مولفه عقلانیت کاری یعنی اختصاص امکانات، اعتبارات، توان بالقوه اعضای هیئت، توجه و نگاه تشکیلات ورزش و فدراسیون رشد عقلانی خود را نداشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: هر جا برنامه، فعالیت، علاقمندی و کار بیشتری می‌بینیم امکانات و اعتبارات را فارغ از نوع رشته ورزشی اختصاص داده و می‌دهیم.
قدیری یادآور شد: برنامه‌ای شفاف و نسبتاً جامع را برای ورزش استان طراحی کرده‌ایم به نحوی که پس از پایان برنامه پنجم توسعه یعنی سال 94 جزو 10 استان برتر کشور قرار بگیریم که این امر از سال 90 آغاز شده است و با توجه به ترسیم پلکان صعودی برای دستیابی به چشم‌انداز برای هر سال مشخص کرده‌ایم که چه تعداد هیئت ورزشی و در چه سکوهایی باید در کشور قرار بگیرند و جایگاه کسب کنند.
وی افزود: با توجه به اعتقاد و شناختی که از توانمندی مدیران و دست‌اندرکاران هیئت‌های استان و نیز ورزشکاران و مربیان این استان داریم این امر دست‌یافتنی است اما به شرط آنکه کار، همت، تلاش توام با برنامه و برنامه‌ریزی چاشنی آن باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در رشته‌های ورزشی که بعضا جدیدالتاسیس هستند نظیر هاکی، اسکواش و انجمن‌های تحت پوشش هیئت انجمن ورزشی و فاصله‌مان با سطح کشوری کم است در کمتر از دو سال می‌توانیم جزو 10 استان برتر کشور باشیم ولی در برخی رشته‌های دیگر که فاصله‌مان با سطح کشوری در حد 15 تا 20 سال است می‌توانیم در یک افق پنج ساله و از مجموع نتایج کسب شده جزو 10 استان برتر کشور قرار بگیریم.
قدیری به تبیین یکی از دلایل عدم رشد هیئت هاکی که ناشی از عدم معرفی درست این رشته به مردم است اشاره کرد و ادامه داد: معرفی درست رشته ورزشی به مردم که به واسطه همت، تلاش و علاقمندی انجام بگیرد مسلما آن رشته را رشد می‌دهد.
وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم هر رشته ورزشی رشد کند باید به آن یک نگاه عاشقانه داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: باید یک توازنی بین عرضه و تقاضا داشته باشیم و هیئت‌هایی که خواهان اعتبارات و امکانات بیشتری هستند باید در پی کسب نتیجه در میدان‌های بزرگ باشند.
قدیری خطاب به هیئت‌های ورزشی و رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها اظهار داشت: در مقوله آموزش و ارتقای مربیان هزینه‌ها مد نظر نیست و رشته‌های ورزشی که زمینه مناسبی برای رشد دارند هرچه سریع‌تر باید بستر مورد نیاز برای آنان فراهم شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول