اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 380 میلیون ریال؛

46 آموزشگاه در سامان مرمت شد

خبرگزاری فارس: بخشدار سامان گفت: در سه ماهه گذشته افزون بر 46 آموزشگاه در این بخش مرمت و آماده‌سازی شد.

46 آموزشگاه در سامان مرمت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر مظفری صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش این بخش، اظهار داشت: برای مرمت و آماده‌سازی این تعداد آموزشگاه افزون بر 380 میلیون ریال از محل اعتبارات آموزش و پرورش هزینه شده است.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید 6 هزار دانش‌آموز در بخش سامان وارد کلاس‌های درس شدند که از این تعداد بیشترین دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.
مظفری ادامه داد: از این تعداد افزون بر 2 هزار و 787 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 129 دانش‌آموز در مقطع پیش‌دانشگاهی، یک هزار و 480 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی، 592 دانش‌آموز در مقطع متوسطه عمومی، 144 دانش‌آموز در مقطع هنرستان فنی، 407 دانش‌آموز در مقطع کار و دانش و ‌273 دانش‌آموز در دوره کودکستانی است.
بخشدار سامان در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش، گفت: یکی از نهادهای مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانی است که در آن معلمان مورد نیاز دوره‌های مختلف تحصیلی تربیت می‌شوند، چرا که محصول این نوع سازمان‌ها معلمانی هستند که نقطه آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی‌اند و قادر هستند با دانش و مهارتی که کسب کرده‌اند چهره سازمان آموزشی را دگرگون سازند.
وی اضافه کرد: معلمان فضای مدارس را به فضای محبت، رشد و بالندگی روح افزا و لذت بخش مبدل و با انتقال عناصر فرهنگی به نسل نوخاسته و اعمال روش‌های مناسب تربیتی، موجبات رشد شخصیت کودکان و نوجوانان را فراهم می‌سازند.
مظفری خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که بر آن متصور است، سرمایه‌گذاری به‌منظور تربیت و تامین این رکن مهم تعلیم و تربیت، بهترین و سودمندترین نوع سرمایه‌گذاری است.
این مسئول با اشاره به مهم‌ترین عواملی که می‌توانند معلم را در رسیدن به اهداف عالی تربیت نیروی انسانی یاری رسانند، گفت: بهره‌مند شدن از آن ویژگی‌های روانی، عقیدتی و اخلاقی که با رسالت معلم و مربی تناسب داشته باشد و نفوذ آنها را در جامعه به عنوان الگوی مطلوب و سرمشق آرمانی زندگی انسان‌ها بتوان تایید کرد، کسب دانش و اطلاعات کافی، کسب مهارت‌ها و آمادگی از مهم‌ترین این عوامل به‌شمار می‎رود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول