اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

جذب 50 درصد از دانش‌آموزان در مراکز آموزش فنی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: براساس برنامه توسعه آموزش عمومی کشور در پایان برنامه توسعه پنجم 50 درصد از دانش‌اموزان مقطع دبیرستان باید جذب مراکز آموزش فنی و مهارتی شوند.

جذب 50 درصد از دانش‌آموزان در مراکز آموزش فنی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری در جلسه توسعه و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به تدوین برنامه آموزش عمومی در استان زنجان اظهار داشت: چشم‌انداز توسعه بخش آموزش عمومی استان با محوریت آموزش و پرورش و با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهضت سواد آموزی قبل از ادغام در آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.
وی نرخ باسوادی جمعیت شش سال به بالای استان را 83.8 درصد اعلام و تصریح کرد: این رقم پایین‌تر از میانگین کشوری است، که باید طی برنامه پنجم توسعه استان جبران شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان آموزش برای همه تا پایان دوره دبیرستان، آموزش فنی و حرفه‌ای، کار دانش و هنری، دانش‌آموز توانمند، فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی، کیفیت آموزش، مشارکت مردم در بخش غیر دولتی و منابع انسانی را هفت موضوع استراتژیک بخش آموزش عمومی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه از مجموع 15 هزار دانش‌آموز در استان زنجان در حدود نیمی از آنها در دانشگاه‌های دولتی مختلف پذیرفته می‌شوند، افزود: با توجه به حذف کنکور تا سال 94 زمان پایان برنامه توسعه پنجم باید به اندازه همه دانش‌آموزان صندلی در دانشگاه‌ها ایجاد شود تا دانش‌آموزان بسته به معدل خود اقدام به تعیین رشته تحصیلی در دانشگاه بکنند.
نظری اضافه کرد: بر اساس برنامه استراتژیک تدوین شده تا سال 94، نیمی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان باید جذب مراکز آموزش فنی شوند، و این موضوع دیگر به اختیار دانش‌آموز گذاشته نشده است.
وی با اشاره به وجود مدرسه در 100 درصد روستاهای استان زنجان تصریح کرد: تشکیل کلاس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در همه روستاها مشکل است، از این رو دولت با وجود هزینه‌های بالا اقدام به تشکیل مجتمع‌های اموزشی و مدارس شبانه‌روزی کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد مدارس شبانه‌روزی فعال در استان زنجان را 150 مدرسه اعلام کرد و افزود: در این مدارس 18 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.
وی سقف تعداد دانش‌آموز برای برگزاری کلاس را در کشور 10 نفر اعلام و تصریح کرد: هر چند شکستن این آمار مقرون به صرفه نیست ولی در برخی موارد با دانش‌آموز کمتر از این هم کلاس درس تشکیل می‌شود.
اتنهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول