اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید اردبیل:

جانبازان تجسم عینی ایثار هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی ما تجسم عینی ایثار و نماد شهادت‌طلبی هستند.

جانبازان تجسم عینی ایثار هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جلیلوند صبح امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنری جانبازان و ایثارگران استان اردبیل در گرمی اظهار داشت: امروز بیشتر از حوزه‌های دیگر به انتقال مفاهیم خلق‌شده در دوران دفاع مقدس به شکل هنری و خلق آثار زیبا و تجسمی نیاز داریم تا بتوانیم نسل آینده‌ساز این انقلاب را بهتر با مفاهیم جنگ و دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.
وی با یادآوری اینکه جانبازان امروز در سنگر دفاع از ارزش‌های شهدا نقش‌آفرین اصلی و مدیریت مجموعه به یادگار مانده از دوران جنگ را بر عهده دارند، افزود: جانبازان، آزادگان و ایثارگران ما باید به طرق مختلف و با شیوه‌های تاثیر‌گذار به گونه‌ای تلاش کنند تا این انقلاب مسیر واقعی خود را در رسیدن به اهداف و آرمانی متعالی طی کند و مبادا عده‌ای بخواهند مایوس و ناامید در رسیدن به اهداف نسل آینده ما را دچار سوء برداشت‌ها و نگرش‌ها کنند.
این مسئول هنر را یکی از زیباترین و ظریف‌ترین مبانی انتقال این ارزش‌ها توصیف کرد و بیان داشت: امروز فرزندان شهدا نیز خود مبلغان اصلی اهداف پدران خود هستند چرا که این انقلاب با تکیه بر همین ارزش‌ها و آرمان‌ها توانسته است تا کنون پا برجا مانده و از کیان و حقیقت نظام و انقلاب صیانت و محافظت کند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید اردبیل اظهار داشت: نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایثارگران و جانبازان و قدردانی از هنر آنها مهم‌ترین اهداف اجرایی این نمایشگاه است که در آن 65 اثر در قالب تابلو نقاشی، هنرهای تجسمی، نگارگری و معرق چوب به نمایش گذاشته شده است.
جلیل‌وند با یادآوری اینکه این نمایشگاه دومین نمایشگاه آثار هنرمندان جانباز استان در سال جاری است، اضافه کرد: آثار 16 جانباز والامقام دوران دفاع مقدس که از طراحان و نقاشان برجسته هستند به طور ویژه در این مجموعه به نمایش در آمده است.
معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: در هفته دفاع مقدس با برگزاری این نمایشگاه و دیدار از جانبازان 70 درصد و تجلیل از فرزندان نخبه آنها در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی تلاش می‌کنیم تا در قبال ایثارگری آنها کوچک‌ترین ادای دین را داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایشگاه آثار هنری ایثارگران و جانبازان استان اردبیل به مدت چهار روز در سالن فرهنگی بنیاد شهید شهرستان گرمی به نمایش گذاشته شد و در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از خالق برترین آثار در رشته‌های مختلف تجلیل شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول