اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

سرود «قصه بابا» یک نوستالژی است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: سرود قصه بابا امروز برای تمام افرادی که دوران دفاع مقدس را به یاد دارند و در آن حال و هوا حضور داشتند تبدیل به یک نوستالژی شده است.

سرود «قصه بابا» یک نوستالژی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان فارس، محمدهادی فخرایی در مراسم اختتامیه  نخستین جشنواره ملی سرودهای انقلاب و دفاع مقدس که در شهرستان آباده برگزار شد، اظهار داشت: سرود قصه بابا امروز برای تمام افرادی که دوران دفاع مقدس را به یاد دارند و در آن حال هوا حضور داشتند تبدیل به یک نوستالژی شده است، به این معنا که با شنیدن این سرود تاثیرگذار، احساس درونی ویژه، همراه با موقعیت‌های دوران دفاع مقدس در آنها زنده می‌شود.
وی افزود: هر چند سرود «قصه بابا» در شهرستان آباده پدید آمد و گویش آن با بسیاری از استان‌ها متفاوت بود اما به سرعت توانست با مخاطب ارتباط برقرار کرده و در کل کشور  خود را مطرح کند.
فخرایی اضافه کرد: شهرستان آباده به حق شهرستانی فرهنگی است و پدید آوردن سرودهای انقلابی و دفاع مقدس در آن روح تازه‌ای به هنر سرود عطا کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه امروز برگزاری نخستین جشنواره سرودهای انقلابی و دفاع مقدس در آباده برای مردم این دیار به یک مطالبه تبدیل شده است، گفت: سرودهای انقلابی و دفاع مقدس در شهرستان آباده در قله قرار دارد.
این مقام فرهنگی ادامه داد: امروز می‌توان به جرات شهرستان آباده را مرکز سرودهای انقلابی و دفاع مقدس معرفی کرد که تلاش می‌شود با تاسیس خانه سرود در  این مرکز توانایی نسل جدید این شهرستان را  نیز در این زمینه احیا کرد.
فخرایی در بخش دیگری از سخنان خود  نیز با بیان اینکه هنر نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد، افزود: حس زیبایی‌شناسی هنر بسیار خوب می‌تواند مفاهیم بسیار مهم دوران باشکوه و طلایی دفاع مقدس را در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان منتشر کند.
وی ادامه داد: جریان دفاع مقدس موجب تغییر در هنر و ادبیات ایران شد و عرصه‌ای را مردمی کرد که تا پیش از پیروزی انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی در انحصار گروه ویژه‌ای بود.
این مسئول ادامه داد: به نظر می‌رسد توجه به تاثیر هنر بر دوران دفاع مقدس مقوله‌ای بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
فخرایی با ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این رویداد مهم هنری گفت: امید داریم اعتلای تمام هنرهایی که در طول دفاع مقدس تاثیرگذار و باعث انگیزش حضور در رزمندگان بودند را شاهد باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول