اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

مجوز دو نشریه جدید در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر صدور دو مجوز جدید برای نشریات این استان گفت: روشن شدن چراغ یک رسانه به معنی روشن شدن یک چراغ دانایی است.

مجوز دو نشریه جدید در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
کرم‌الله محمدپور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: 27 نشریه مکتوب، هفت خبرگزاری و 10 سایت خبری به امر خطیر اطلاع‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد مشغول هستند که روز به روز پله‌های رشد و ترقی را طی می‌کنند.
معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: نشریاتی که اخیراً مجوز انتشار گرفتند در حوزه‌های تخصصی و علمی فعالیت می‌کنند که امیدواریم با قدرت هر چه تمام‌تر با فعالیت رسانه‌ای، در شکوفایی و رشد علم و دانش موثر باشند.
وی بیان داشت: نشریه "دانش بیماری شناسی گیاهی" با گستره توزیع سراسری و به صاحب امتیازی دانشگاه یاسوج و نشریه "غواصی و دنیای زیر آب" به صاحب امتیازی "عبدالحمید چک‌نژاد" و گستره توزیع در استان دو نشریه‌ای هستند که در هفته جاری مجوز انتشار گرفتند.
محمدپور به لزوم کیفیت‌بخشی در میان رسانه اشاره کرد و بیان داشت: سطح کمی مطبوعات و رسانه‌های این استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده، ولی در بعد کیفیت هنوز جای کار وجود دارد.
معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد وجود رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد را عاملی برای ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی این استان دانست و اضافه کرد: تغییرات کیفی در مطبوعات و رسانه‌های این استان محسوس بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اداره ‌کل بتوانیم این وضعیت را بیش از گذشته سامان دهیم.
محمدپور شروع حرکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را در برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاران بسیار موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: نخستین دوره آموزش خبر و  اصول خبر نویسی با استقبال بسیار خوب خبرنگاران فعال این استان، در نمایندگی دانشکده خبر در روز گذشته به پایان رسید و خبرنگاران در هفته آینده در آزمون پایانی این دوره شرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، رویکرد آموزشی خود را ادامه می‌دهد که امیدواریم این سیاست نقش موثری در بالندگی رسانه‌ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
این مسئول خبرنگاران رسانه‌های این استان را افرادی توانمند و مستعد خواند و متذکر شد: ساماندهی رسانه‌ها و سایت‌های خبری، شناسنامه‌دار کردن خبرنگاران و رسانه‌ها، بیمه خبرنگاران و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات این اداره‌کل برای تقویت رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
محمدپور از صدور مجوز فعالیت برای 10 مؤسسه فرهنگی و هنری در جلسه کمیته رسیدگی به مراکز فرهنگی و هنری در سال 90 خبر داد و اذعان داشت: امیدواریم با صدور مجوز فعالیت این مؤسسات فرهنگی که بیشتر حوزه فعالیت آن‌ها امور فرهنگی و مذهبی است، فعالیت بخش خصوصی در امور فرهنگی در استان به حد مطلوبی برسد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول