اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان:

سنگ‌اندازی‌ها آفت توسعه فرهنگ و ارشاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان سرزمین قابلیت‌های متفاوت است، گفت: نباید در راه توسعه فرهنگ و ارشاد این استان سنگ‌اندازی کرد.

سنگ‌اندازی‌ها آفت توسعه فرهنگ و ارشاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همایون امیرزاده شامگاه دوشنبه در آئین تودیع خود با اشاره به روند جابه‌جایی خود اظهار داشت: اگر صلاحدید مقامات وزارت ارشاد نبود قصد برگشتن به آموزش و پرورش که به عنوان شغل اصلی بنده محسوب می‌شود را داشتم.
وی در ادامه با اشاره به دوره فعالیتی پنج ساله خود در فرهنگ و ارشاد هرمزگان به عنوان مدیر کل، افزود: نمی‌توان از کنار محبت‌ها و همراهی‌های تک ‌تک دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و ارشاد هرمزگان گذشت.
به گفته مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد هرمزگان، استان توسط هنرمندان و فرهنگ‌ دوستان از دریچه فرهنگ و هنر به کشور شناسانده شده است.
امیرزاده که اکنون به عنوان معاون اداره‌کل حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارت‌خانه فعالیت می‌کند، به تدوین و تصویب سند توسعه فرهنگ استان اشاره و ابراز داشت: زمانی که مجموعه را تحویل گرفتم هیچ نقشه راهی مشخص برای حرکت در این حوزه و رفع مشکلات آن وجود نداشت.
به گفته وی با تصویب سند مذکور به عنوان نخستین سند در نوع خود در سطح کشور نقشه‌های حرکت و راه فرهنگ و ارشاد تعریف شد.
امیرزاده بیان داشت: برای تدوین این سند که بیش از یک‌سال و نیم زمان صرف شده است از دانشگاه‌ها کمک گرفته شد.
وی ادامه داد: این سند پس از بحث در کارگروه‌های مختلف و تخصصی نهایی و در آن به عنوان نمونه به بیش از 120 نقطه برجسته فرهنگی استان اشاره شده است.
مدیر‌کل اسبق فرهنگ و ارشاد هرمزگان اضافه کرد: این سند به نوعی سبب شکل‌گیری فرماندهی فرهنگی مدنظر وزارتخانه شده است، چرا که این سند به عنوان الگوی کشوری توانسته است بسیاری از بندها و احکام سند توسعه فرهنگی کشور را که در برنامه توسعه اول تا چهارم نادیده گرفته شده بود را بار دیگر وارد چرخه اجرایی کند.
این مسئول همچنین با اشاره به رشد سرانه بخش‌هایی مانند مطالعه، موسیقی، عکاسی و ... در هرمزگان افزود: هرمزگان سرزمین قابلیت‌های متفاوت است و نباید در راستای توسعه فرهنگی و هنری این استان سنگ‌اندازی کرد.
وی بیان داشت: طی سال‌‌های اخیر برای نخستین بار گروه‌های تئاتر از هرمزگان در جشنواره‌های مطرح ملی حاضر شدند.
امیرزاده با بیان اینکه مسئولان دیگر دستگاه‌ها به خوبی از حوزه فرهنگ و هنر استان در سال‌های اخیر حمایت کرده‌اند، ادامه داد: هر چند به ظاهر سال 89 سال سختی برای حوزه فرهنگ و ارشاد استان بود اما در همین حال برای نخستین بار جریان فرهنگی استان بین‌المللی شد.
وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود و پس از اشاره به بخش‌های مختلف فرهنگ و ارشاد استان خطاب به فعالان رسانه‌ای اظهار داشت: قلم دو کاربرد دارد که هم‌ می‌تواند حقیقت را بیان کند و هم می‌تواند حقیقت را هاشور بزند که در این راستا قلم به دستان باید مواظب باشند که قداست قلم از بین نرود.
یادآور می‌شود همایون امیرزاده در تاریخ 25 خردادماه سال‌جاری به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به کار خود پایان داد.
وی اکنون با عنوان معاون اداره‌کل امور حقوقی، استان‌های کشور وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول