اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

وقوع بزرگ‌ترین جنایت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی تاسف‌آور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با ننگین خواندن اختلاس به وقوع پیوسته در کشور گفت: وقوع بزرگترین جنایت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی تاسف‌آور است.

وقوع بزرگ‌ترین جنایت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی تاسف‌آور است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: اگر خداترس و متقی باشیم مانند یاران سید الشهدا(ع) در فتنه ها حق را از باطل تشخیص داده و حق را گم نمی‌کنیم.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به ولادت حضرت فاطمه معصومه(س، روز دختر و دهه کرامت ادامه داد:قبل از اسلام نگاه ملل و اقوام گوناگون به زن مانند نگاه به کالاهای تجاری بود، کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت را مطالعه کنید و ببینید در آن زمان چگونه با زن برخورد می‌شد، اسلام به زنان عزت بخشید و پا به پای مرد به ارتقاء معنوی وی اقدام کرد.
وی تصریح کرد: اسلام زنان با کرامتی مانند فاطمه زهرا،زینب کبری و فاطمه معصومه (س) را به عنوان الگو به همگان معرفی کرد، امروز زنان و دختران مسلمان باید با عزت سر خود را بالا بگیرند، باید افتخار کنند،امروز در قلب اروپا و امریکا بسیاری از زنان صاحب فکر به اسلام و حجاب روی آوردند، امروز دنیا تشنه مکتب اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمودی در ادامه گفت: امروز به تعبیر امام راحل جاهلیت مدرن جایگزین جاهلیت قدیم گشته و فرهنگ مبتذل غرب به شکلی دیگر کرامت زن را پایمال می کند، از زن برای کسب درآمد در مراکز فساد برای هوسرانی مردان، برای تبلیغا کالاها، برده داری مدرن و … استفاده می‌شود، برخی جاها زن را پشت ویترین گذاشته و برای او قیمت تعیین کرده و خریدار می‌طلبند.
وی در ادامه تاکید کرد: دنیای امروز مورد هجوم چنین فرهنگ منحطی است،باید بیدار و هوشیار بود،دنیای فاسد غرب به شکل مدرن زنان و دختران را به لجن کشیده است.

احترام به بزرگترها در فرهنگ اعتقادی ما نهفته است
امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به روز سالمندان جایگاه سالمندان و بالاخص پدران و مادران را از منظر قرآن و دین بسیار رفیع توصیف کرد و گفت: نباید حریم این عزیزان شکسته شود، فرزندان خود را خادم پدر و مادر بدانند، اگر به یک پیرمرد محاسن سفید احترام بگذارید به تعبیر پیامبر اکرم(ص) به خدا احترام گذاردید، این مفاهیم در فرهنگ اعتقادی ما نهفته است، به عزیزان توصیه می‌کنم حرمت بزرگترها را حفظ کنند.

خون نوجوانان و کودکان فلسطینی رژیم غاصب صهیونیست را به نابودی خواهد کشاند
حجت‌الاسلام والمسلمین روز نهم مهر ماه و روز همبستگی با کودکان فلسطینی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مظلومیت این کودکان حقیقتا دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، در آغوش پدر فرزندش را مورد هدف قرار می‌دهند، با اتومبیل در خیابان‌ها بچه‌ها و کودکان را مورد اصابت قرار می‌دهند، این اعمال و اعمال از این دست نشان دهنده اوج خشونت رژیم غاصب اسرائیل است.
خطیب نماز جمعه ورامین خاطر نشان کرد: قطعا خون نوجوانان و کودکان فلسطینی رژیم غاصب صهیونیست را به نابودی خواهد کشاند و امروز علائم این نابودی پدیدار شده است،برخی از سران خودکامه کشورهای اسلامی که از این رژیم منحوس حمایت می‌کردند مورد خشم ملتهای خود قرار گرفتند و هر روز که می‌گذرد اشغالگران تنهاتر و ضعیف‌تر می‌شوند.
وی افزود: در کنار این جنایات آنچه امروز در بحرین می گذرد نیز دردناک است،فریاد به حق و قانونی مردم را با گلوله خاموش می‌کنند اما نمی‌دانند در نهایت به سرنوشت مزدورانی چون مبارک، بن علی،صدام ،قذافی و … گرفتار شده و به زباله دان تاریخ افکنده می‌شوند.

وقوع بزرگترین جنایت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی تاسف آور است
حجت الاسلام محمودی سپس با ننگین خواندن اختلاس به وقوع پیوسته در کشور گفت:وقوع بزرگترین جنایت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی تاسف آور است، در شرایطی که بسیاری از مردم ما در تنگناهای اقتصادی بسر می‌برند برخی گستاخانه از نفوذ سیاسی خود برای چپاول اموال این ملت بهره می‌برند.
وی ادامه داد: ما تمام کسانی که به هرنحو در این اختلاس نقش داشته اند را محکوم می نماییم و از مسئولان قضایی می‌خواهیم با سرعت و قدرت به وظیفه خود عمل کرده و جانیان اقتصادی را به سزای عمل خود برسانند.

نباید فقط وعده و شعار داد
امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: امروز بیکاری در جامعه بیداد می کند و برخی مسئولان نیز آمارهای غلط ارائه می‌دهند، وعده‌های بیهوده می‌دهند، این‌گونه اعمال صحیح نیست، مقام معظم رهبری فرمودند «جهاد اقتصادی»، این مفهوم متفاوت است با کار اقتصادی، اقدام جهادی انجام دهید و به سرعت به وعده‌هایی که به مردم دادید عمل کنید،باید عجله کرد، نباید از کنار چنین موضوعاتی با شعار گذشت.

عفت جامعه در راس تعالیم اخلاقی ما است
حجت‌الاسلام محمودی در آستانه هفته نیروی انتظامی ضمن تقدیر از عملکرد حافظان امنیت در کشور گفت: باید قدر نیروی انتظامی را دانست اما به این عزیزان عرض می‌کنم به دغدغه‌های مومنان، متدینین و خانواده‌های شهدا بیش از پیش اهمیت دهند، مردم از مشاهده مظاهر فساد و بداخلاقی در جامعه رنج می برند،آلودگی صوتی فضای شهر را مسموم ساخته است و مردم انتظار دارند به همان اندازه که با برخی جرائم برخورد می کنید با جرائم اخلاقی نیز برخورد کنید.
وی در ادامه تاکید کرد: عفت جامعه در راس تعالیم اخلاقی ما است، در ایام هفته دفاع مقدس اگرچه یادمان‌ها و همایش‌ها برگزار شد اما در کنار آنها باید بزرگداشت و پاسداشت ارزش‌های جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد و در جای جای زندگی ما فرهنگ شهید و شهادت حاکم باشد.
امام جمعه موقت ورامین در پایان گفت: مردم با راهپیمایی ها،پر کردن طومارها و … فریاد خود را به گوش مسئولان رساندند و انتظار دارند مسئولان به سادگی از کنار این فریاد نگذرند، امروز مطالبه مردم از مسئولان اجرایی این است که به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول