اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ:

اختلاس بزرگ ‌300 هزار بیکار را شاغل می‌‌کرد‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: اگر این 3 هزار میلیارد تومان برای اشتغال هزینه می‌شد موجب اشتغال 300 هزار فرد بیکار در کشور می‌شد.

اختلاس بزرگ ‌300 هزار بیکار را شاغل می‌‌کرد‌
عیسی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اختلاس میلیاردی اخیر در کشور را خسارت بزرگی به اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: یکی از این خسارت‌ها عدم اعتماد مردم به شبکه بانکی کشور است.
وی ادامه داد: این اختلاس بزرگ و عجیب نشان داد که متأسفانه افرادی در کشور هستند که وصل به منابع قدرت بوده و از رانت استفاده می‌کنند.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، افزود: این افراد با استفاده از رانت به راحتی موفق به دریافت مبالغ هنگفتی می‌شوند که اعداد و ارقام آن به سختی در ذهن انسان جای می‌گیرد.
به گفته وی متأسفانه هنوز هم در کشور افرادی هستند که به اجرای قانون پایبند نبوده و به عناوین مختلف سعی می‌کنند قانون را دور بزنند.
جعفری با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به قانون تبعات سنگینی را برای افراد خاطی و حتی جامعه در پی خواهد داشت، ادامه داد: در طول 32 سال از عمر انقلاب اسلامی، متأسفانه هر از چندگاهی اختلاس‌هایی در گوشه کنار کشور مشاهده می‌شود که مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند.
وی ابراز داشت: البته اختلاس‌های گذشته به بزرگی اختلاس اخیر نبوده و شاید این اختلاس در طول تاریخ بعد از این هم بی‌سابقه باشد.
وی گفت: سر‌مایه‌گذاری صنعتی در استان در دولت نهم و دهم‌ 300 میلیارد تومان بوده که هم‌اکنون به 2هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته یعنی 8 برابر شده است.
نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ، افزود: اختلاس میلیاردی اخیر نشان داد، نظارت ما بر سیستم اقتصاد کشور خیلی ضعیف است و حتی برخی از مواقع اصلاً نظارتی وجود ندارد.
به گفته وی متأسفانه امر نظارت بر دیگر سیستم‌های کشور نیز ضعیف و کمرنگ است که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.
جعفری، اذعان کرد: اگر نظارتی قوی و حساس بر سیستم اقتصاد کشور وجود داشت نباید چنین مبلغ کلانی به راحتی جابه‌جا می‌شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نداشتن برخورد قاطع با اختلاس‌گران کشاره کرد و افزود: متأسفانه در اختلاس‌های گذشته برخورد شایسته‌ای با عوامل متخلف انجام نشده است چرا که با وجود نظارت کافی تخلفات اقتصادی به این شکل بزرگ نشده و رشد نمی‌کرد.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس،‌ تصریح کرد: وقتی با اختلاس‌گران در سطوح کوچک آن برخورد شدیدی شود، به طور قطع فرد مستعد تخلف متوجه این امر می‌شود که برخورد با موارد بزرگتر نیز به مراتب سنگین‌تر و شدیدتر است.
جعفری در ادامه با اشاره به ارائه اخبار ضد و نقیض از زبان مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور در این جریان، افزود: باید به این مهم توجه کافی و وافی داشت که این گونه رفتارها و طرح مباحث متناقض، مردم را شدیداً آزرده خاطر می‌کند.
وی، افزود: برخی از مسئولان مدعی بودند که از جریان اختلاس اخیر اطلاع داشتند ولی باید دید چرا هیچ اقدامی نکرده و سکوت کردند.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش به سختی‌های دریافت یک وام ساده از بانک به مردم اشاره کرد و افزود: اگر این 3 هزار میلیارد تومان برای اشتغال هزینه می‌شد موجب اشتغال 300 هزار فرد بیکار در کشور می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: تزریق این مبلغ برای توسعه اقتصاد کشور نیز افزایش مؤثری در رشد شاخص‌ها را به همراه داشت.
جعفری با تأکید بر لزوم برخورد سریع با این مسئله و شفاف‌سازی در این راستا، گفت: از سوی دیگر باید شاهد اطلاع‌رسانی به موقع و سریع در ارتباط با این موضوع به مردم باشیم.
وی با طرح این سئوال که آیا اختلاس‌کنندگان این مبلغ کلان مصداق مفسد فی الارض نیستند؟ گفت: باید میزان تقصیر هر یک از عوامل مستقیم و غیر مستقیم در این اختلاس معین شده و مطابق با جرم آنها، حکم قانونی جاری شود.
نماینده مردم بهار و کبودارهنگ در مجلس،‌گفت: به طور قطع در این زمینه نباید برخوردها، سطحی، کمرنگ، غیر شفاف و یا با برخی ملاحظات همراه باشد بنابراین از دستگاه قضایی می‌خواهیم با عوامل اختلاس از صدر تا ذیل آن برخورد کند.
وی تأکید کرد: این اقدام مهم می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت اعتماد عمومی به سیستم بانکی کشور باشد که باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود.
جعفری با اشاره به پیگیری این موضوع در مجلس اظهار داشت: اخیراً نیز بحث استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی از سوی نمایندگان مجلس کلید خورده است.
وی افزود: بنده به عنوان یکی از امضاکنندگان این امر، معتقدم وزیر اقتصاد به عنوان عضوی از شورای بانک باید در این ارتباط پاسخگو باشد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: به این دلیل اینکه هفته آینده نوبت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه است، هنوز بحث استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی اعلام وصول نشده، با این وصف، در صورت باقی بودن بحث استیضاح این کار هفته بعدی انجام می‌شود.
انتهای پیام؛/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول