اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

نباید در رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ اهمال‌کاری شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی گفت: نباید در رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ اهمال‌کاری شود.

نباید در رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ اهمال‌کاری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: در قرآن کریم با بسیاری از احکام دین، تقوا نیز همراه شده است
وی با اشاره به آیه‌ای از سوره نساء گفت: این مسئله راه حل مرسومی بوده است که گناهکاران نزد پیامبران آمده و ایشان را واسطه قرار می‌دادند که نزد خداوند شفاعت آنها را بکنند.
امام جمعه قم گفت: گروه دیگری از گناهکاران هستند که اعتراف به گناه ندارند و چنین کسی توجهی به برگشت و استغفار ندارد و منافقین از این دسته هستند و ایمانشان ظاهری است و همه کارهای دینی آنها بر اساس تظاهر است.
وی بیان داشت: آیه پنجم سوره منافقین این حالت را مد‌نظر قرار داده است چرا که منافقین هیچگاه به دنبال آمرزش و بخشش نیستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام مبنی بر پرهیز از کبر افزود: کبر یکی از بدترین رذایل است و در روایتی از نبی مکرم اسلام آمده است کسی که ذره‌ای کبر داشته باشد به بهشت وارد نمی‌شود.
وی اضافه کرد: در اسلام ولایت‌پذیری و فرمانبرداری از رهبر محور ایمان قرار گرفته و ولایت‌گریزی از نشانه‌های منافقین شناخته شده است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: منافقین و منافق‌صفت‌ها، رهبری را تا جایی قبول دارند که منافع آنها و هم‌پیمانانشان حفظ شود.
وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) بیان داشت: ایشان می‌فرمایند اسلام بر نماز، حج و ولایت استوار است و هیچ چیز مهم‌تر از ولایت‌پذیری در اسلام نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه فرارسیدن دهه کرامت را گرامی و بیان داشت: در میان مردم ما و در تاریخ و تقویم کشور ما دو دهه وجود دارد که با شور و عشق اداره می‌کنند که یکی از آنها دهه عاشورا است که از دیرباز مردم برای اهل بیت و اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا می‌کنند و دهه دیگر دهه مبارکه کرامت است.
وی با اشاره به نکات قابل تامل در این دو دهه تصریح کرد: در هر دو دهه نقش یک برادر و خواهر برجسته‌تر از دیگران است، در عاشورا نقش حضرت زینب(س) در کنار امام حسین(ع) و در در دهه کرامت نقش حضرت معصومه(س) در کنار امام رضا(ع) مورد توجه قرار گرفته است.
امام جمعه قم اضافه کرد: با توجه به اینکه نیمی از مردم را زنان و نیمی را مردان تشکیل می‌دهند، این دو دهه توسط امام معصوم و خواهر گرامیشان اداره می‌شود و هر دو دهه با کمک‌های مستقیم و همت مردم برگزار شده و دستگاه‌ها نقش حمایتی دارند.
وی افزود: اگر در دهه عاشورا خطبه‌های آتشین حضرت زینب نبود کربلا محصور می‌ماند، درباره هجرت حضرت رضا(ع)، اگر هجرت حضرت معصومه از مدینه به قم نبود، این شهر به مرکز تولید و نشر معارف اهل بیت تبدیل نمی‌شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: هر دوی این دهه‌ها الگوی اقامه عزای صحیح و الگوی برپایی جشن و شادی اسلامی را ارائه می‌کنند.
وی یادآور شد: هر دو بانویی که در این دو دهه نقش آفرین بودند خواهر، دختر و عمه امام بودند که برای ایشان درود می‌فرستیم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ما ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) در ابتدای دهه کرامت و میلاد علی بن موسی الرضا(ع) و بزرگداشت مقام حضرت شاهچراغ، تاکید می‌کنیم که مردم بر اساس الگوهای ارائه شده جشن‌ها و شادی‌ها را مشخص کرده و در حفظ شعائر الهی و اسلامی بکوشند.
وی با بیان اینکه اگرچه هفته دفاع مقدس تمام شد ولی پیام این هفته همچنان باقی است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری بسیار باشکوه،رفتاری بسیار درس‌آموز در اکرام و احترام به ایثارگران داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با گرامیداشت یاد شهیدان اسلام، شهدای دفاع مقدس و شهیدان تاریخ انقلاب تاکید کرد: ورود تعدادی از جانبازان بعد از زیارت رهبری به قم را ارج می‌نهیم و ان‌شاءالله مسئولین در خدمت‌گزاری به این عزیزان و رفع مشکلاتشان تلاش کنند.
وی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس نظر شما را به وصیتنامه یک رزمنده شهید جلب می‌کنم، این رزمنده شهید در وصیت نامه خود نوشته است: «فقط نگذارید حرف امام زمین بماند، همین والسلام».
امام جمعه قم همچنین حضور مردم در جشن عاطفه‌ها را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: خداوند انشاءالله به شما ملت عزیز خیر کثیر اعطا کند که همواره در کمک به هم‌نوع پیشگام هستید.
وی همچنین روز همبستگی با نوجوانان فلسطین را گرامی داشت و یادآور شد: ما از مجاهدت‌های مردم فلسطین و همه مردم به پاخاسته در کشورهای اسلامی حمایت می‌کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: دیکتاتورهای منطقه بیش از این نباید پرونده جنایت‌های خود را سنگین کنند مردم از این حکام مزدور به شدت متنفر هستند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی تاکید کرد: امروز مردم عزیز کشور ما به حق از متصدیان و مسئولان نظام درباره توضیح نسبت به فساد اقتصادی مطالبه جدی دارند، مردم از هرگونه فرافکنی، شایعه سازی، خبرهای نادرست اهمال کاری در ریشه کردن این فساد بزرگ به شدت معترض هستند.
امام جمعه قم گفت: مسئولین ما باید با توکل به خدا و رهنمودهای رهبری با حفظ همه ضوابط اسلامی کاری کنند که جلوی ورود عوامل مفسد را در شریان اقتصادی کشور بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای اینکه زیاده‌خواهان، شبکه‌های مفسد اقتصادی دستشان از اقتصاد مملکت کوتاه شود امسال را سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند و انشاءالله مردم همراه با مسئولین نظام این مطالبه به حق را عملی کنند.
انتهای پیام/ص10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول