اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

مسئولان به دنبال اختلاس کنندگان اصلی باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: افرادی که تاکنون برکنار شدند سطوح میانی هستند و مسئولان قضایی به دنبال اختلاس کنندگان اصلی باشند.

مسئولان به دنبال اختلاس کنندگان اصلی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر به زندگی حضرت صالح اشاره کرد و خبرخواهی و امانت‌داری را دو ویژگی برجسته حضرت صالح در قرآن کریم دانست.
وی با بیان اینکه تمام پیامبران دارای این ویژگی‌ هستند، تصریح کرد: قرآن طبق حکمت الهی برخی از ویژگی‌های زندگی پیامبران الهی را برجسته کرده است.
خطیب موقت رشت رسالت عظیم حضرت صالح را دعوت به توحید، خیرخواهی و تقوا عنوان کرد و افزود: هر کدام از پیامبران دارای معجزه بودند و حضرت صالح مردم زمان خود را به وحدت و یکتاپرستی دعوت می‌کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه حضرت صالح بیش از 3 هزار سال پس از هبوط حضرت آدم می‌زیسته است، ادامه داد: در زمان حضرت صالح عده‌ای لجوج معجزه ایشان را نپذیرفتند.
شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه روحیه خیرخواهی باید در وجود تمام افراد به ویژه مسلمانان موج بزند، بیان داشت: تمام افراد جامعه باید احساس تکلیف کنند.
وی نصیحت و خیرخواهی را تنها ویژه علما و روحانیون ندانست و ابراز داشت: این امر یک وظیفه عمومی است که باید در جامعه به وجود آید و فرهنگ‌سازی شود.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه جامعه باید نصیحت‌پذیر باشد، گفت: در مسیر زندگی افراد ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و تمام انسان‌ها در معرض لغزش و خطا هستند بنابراین باید خیرخواهی دیگران را بپذیرند و در این زمینه مطالب زیادی در اسلام آمده است.
این مسئول با اشاره به اینکه پیامبران در مسیر خیرخواهی و نصیحت به مردم بسیار اذیت شدند، خاطرنشان کرد: روحیه نصیحت و خیرخواهی باید در بین مردم شدت یابد و این راستا ممکن است به شخصیت افراد خیرخواه توهین شود ولی برای رضای خداوند این امر باید انجام گیرد.
شفیعی‌زاده به فرارسیدن روز سالمند اشاره کرد و افزود: تمام انسان‌ها روزی به مرحله سالمندی می‌رسند و در حال حاضر عده‌ای از بزرگ‌ترها در وضعیت سالمندی قرار دارند و وظیفه دینی ما تاکید دارد تا به آنها توجه کنیم و نهایت تکریم را داشته باشیم.
وی تکریم به سالمندان را احترام و اکرام به خداوند خواند و تصریح کرد: در حکومت اسلامی باید سالمندان مورد حمایت قرار گیرند و نباید اجازه داده شود نسبت به افراد آبرومند بی‌توجهی صورت گیرد.
خطیب موقت رشت به روز همبستگی و همیاری با مردم فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: عده‌ای نادان و انسان‌هایی که بویی از انسانیت و اسلامیت نبردند در جریان فتنه علیه فلسطین و لبنان شعارهای انحرافی می‌دادند.
این مسئول با بیان اینکه این افراد اسلام را نشناخته‌اند و آموزه‌های دینی را ندیده‌اند، اضافه کرد: اسلام در کمک به دیگران و مردم فقیر مرز ندارد.
شفیعی‌زاده کمک به مردم فقیر و مظلوم جهان را وظیفه مهم مسلمانان دانست و ادامه داد: وظیفه داریم به فریاد کمک‌خواهی هر مسلمانی در هر جای دنیا پاسخ دهیم.
وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با قطع نخاعی‌ها و جانبازان اشاره کرد و گفت: رفتار مقام معظم رهبری با جانبازان برای تمام مسئولان درس است.
خطیب موقت رشت درباره موضوع اختلاس متذکر شد: اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی پول کمی نیست و از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم که در این زمینه واکنش نشان داد و برخورد کرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید منافذ قانونی را ببندند، گفت: در جایی که منابع مالی است باید تمام راه‌های اختلاس بسته شود.
شفیعی‌زاده اختلاس را موجب بی‌اعتمادی بین مردم نامید و افزود: از مسئولان قضایی می‌خواهیم فریب نخورند و افرادی که تاکنون برکنار شدند سطوح میانی هستند و باید به فرادی برسند و آنها را مورد شناسایی قرار دهند.
وی یادآور شد: مسئولان در عین حال که باید با خرده‌پاها برخورد کنند باید به دنبال اختلاس کنندگان اصلی باشند و این افراد نباید از این قضیه کنار گذاشته شوند.
امام جمعه موقت رشت وضعیت حجاب زنان محجبه در آذربایجان را نگران کننده خواند و عنوان کرد: در جمهوری آذربایجان برای چادر سر کردن 12 سال زندان درنظر گرفته‌اند.
این مسئول با تذکر به الهام‌ علی‌اف رئیس جمهور کشور جمهوری آذربایجان، متذکر شد: 70 سال پیش همین راه را شوروی سابق، آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران رفتند و نابود شدند و در حال حاضر نیز این مسیری که دیگران رفتند مردم برای ارزش‌های اسلامی بپاخاستند و امیدواریم علی‌اف از این حوادث درس بگیرد و تنبیه شود.
شفیعی‌زاده با بیان اینکه 70 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند، خاطرنشان کرد: به استقلال سیاسی و جغرافیایی تمام کشورها احترام می‌گذاریم، ولی مردم آذربایجان چگونه اجازه می‌دهند که دولت این کشور به خاطر حجاب 12 سال زندانی تعیین کند.
وی همچنین از برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدی گیلانی در گیلان تشکر کرد و گفت: مردم گیلان در تاریخ اسلام به ویژه تاریخ معاصر، علمای بزرگی را تحویل جامعه داده‌اند.
خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه مردم گیلان به علمای خود تکریم می‌کنند، اذعان داشت: همت والای مردم گیلان، این منطقه را عالم‌خیز کرده است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول