اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل:

فلسفه نماز جمعه مقاومت در مقابل اندیشه التقاطی غرب است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل گفت: فلسفه نماز جمعه ایستادگی در مقابل اندیشه‌های غلط و التقاطی غرب است و این آیین دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید خواهد کرد.

فلسفه نماز جمعه مقاومت در مقابل اندیشه التقاطی غرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالمنان کریمی صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان کوثر اظهار داشت: نماز جمعه مایه عزت، اقتدار و وحدت امت اسلامی است.
 وی با بیان اینکه برگزاری بیش از 600 نماز جمعه در سراسر کشور، لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است افزود: سنگر نماز جمعه نقطه اتکای امت‌ اسلامی بوده و حضور پرشور مردم مؤمن و متدین سراسر کشور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه نشان از اوج بصیرت دینی و سیاسی و تاثیرگذاری خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه است.
این مسئول خواستار فرهنگ‌سازی مناسب برای حضور پرشور جوانان در نماز جمعه شد و ابراز داشت: حضور جوانان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید خواهد کرد، چرا که فلسفه نماز جمعه در مقابل اندیشه‌‌های غلط و التقاطی غرب قرار دارد.
مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف و رسالت مهم ائمه جمعه شهرستان‌ها اظهار داشت: ائمه جمعه بایستی با سعه صدر، خشوع، صبر و مردم‌داری ملجأ و مأمن عموم اقشار جامعه باشند.
وی همچنین خواستارتعامل، همکاری و برنامه‌ریزی اعضای ستاد برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر نماز جمعه شد.
امام جمعه کوثر نیز در این جلسه ابراز داشت: از شاخص‌ترین وظایف ستاد نماز جمعه جذب حداکثری اقشار مختلف مردم برای شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه است.
حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عنوان داشت: ستاد نماز جمعه کوثر در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی، باید عملکرد مناسب، مطلوب و قابل قبولی از خود ارائه دهد.
وی ابراز داشت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های مناسب ستاد نماز جمعه کوثر، تحولات چشمگیری در برنامه‌های کاری این ستاد انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت در ستاد نماز جمعه سنگین بوده و برای ترویج نماز و جذب حداکثری مردم ‌به‌ ویژه جوانان برای شرکت در نماز جمعه باید راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.
امام جمعه شهرستان کوثر مسجد را بهترین مکان برای باز پروری فکری جوانان دانست و بیان داشت: ستاد نماز جمعه باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب و مفید و با جذب جوانان در این ستاد، زمینه تعالی هرچه بیشتر جامعه را فراهم کند.
وی ادامه داد: ستاد نماز جمعه باید بدون توجه به گرایش‌ها، عقاید و افکار و بدون افراط و تفریط در مسایل مختلف فعالیت کرده و با همکاری همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گام‌‌های مؤثری بردارد.
این مسئول تأکید کرد: گام برداشتن برای رضایت و نزدیکی به خداوند و حرکت در مسیر ولایت و رهبری باید تنها هدف ستاد نماز جمعه باشد و اعضای این ستاد در رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نکنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول