اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

قوه قضائیه اختلاس‌کنندگان فرهنگی را هم مجازات کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: شاهد تلاش‌های قوه قضائیه برای مبارزه با عاملان اختلاس 3 میلیارد تومانی هستیم، اما مهاجمان به فرهنگ مجازات نمی‌شوند.

قوه قضائیه اختلاس‌کنندگان فرهنگی را هم مجازات کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه اظهار داشت: ارزش‌های اسلامی و دینی همانند سایر ارزش‌های موجود در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و کم‌توجهی به این ارزش‌ها نگران‌کننده است.
وی به بروز و افزایش تهاجم فرهنگی به کشور و علیه جامعه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مقابله با دشمنان از مهم‌ترین موضوعات موجود در کشور است و آمریکا به عنوان ریشه اصلی ایجاد تهاجم‌های فرهنگی در کشور محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مردم همیشه حاضر در صحنه ایران با تمام توان خود با این تهاجم‌ها مقابله می‌کنند و با خشم و فریاد دائمی خود همواره خواستار مرگ استکبار جهانی هستند.
وی به نزدیک بودن هفته حج و آماده شدن زائران برای اعزام به سرزمین وحی اشاره کرد و ادامه داد: تمام حاجیان باید از تمام فرصت‌های خود در این سفر معنوی استفاده کنند و با هدف تغذیه روحی و معنوی خود از فضایل این سفر معنوی بهره‌مند شوند.
مهدوی با اشاره به اینکه این افراد باید اعمال و مناسک حج را به درستی انجام دهند، تاکید کرد: مطالعه کتاب‌های موجود در زمینه اعمال، مناسک و اسرار حج و موضوعات موجود در این زمینه توسط حاجیان، آنها را با مبانی تشیع آشنا می‌کند و تحقق این موضوع یکی از ضرورت‌های ویژه به منظور اعزام به این سفر معنوی است.
وی به نزدیک بودن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: نیرو‌های انتظامی مظهر اقتدار ملی در داخل کشور است و ارتش به عنوان مظهر اقتدار ملی در خارج از کشور محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه نیرو‌ی انتظامی باید از ویژگی‌های بسیاری در راستای تحقق اهداف خود برخوردار باشند، اضافه کرد: این قشر از جامعه باید در راستای فعالیت‌های خود قاطع بوده و در انجام وظیفه خود تساهل نداشته باشند.
وی گفت: آنها باید با تمام توان خود و با دارا بودن قدرت لازم، ویژگی‌ها و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانند و با اقدامات مناسب، عدالت و برابری را به جامعه منتقل کنند.
مهدوی به هدف رشد و توسعه دین و حفظ ارزش‌های اسلامی در میان مردم اشاره و اظهار داشت: تطهیر و پاکیزگی از مهم‌ترین اهداف تحقق این موضوع است و مردم و مسئولان باید از ایجاد تطهیر همراه با تهدید در جامعه جلوگیری کنند.
 وی اضافه کرد: تمام اقدام‌های انجام شده در این زمینه باید در چارچوب شرع و قوانین انجام شود و اقتدار و رشد ارزش‌های اسلامی کشور با تحقق این موضوع صورت می‌گیرد.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه امنیت در جامعه مصادیق گوناگونی دارد، تصریح کرد: امنیت دینی، اخلاقی، اقتصادی و مالی و امنیت صحت و سلامتی جسمانی انسان‌ها از مصادیق امنیت در جامعه محسوب می‌شود و نیرو‌های انتظامی حافظ امنیت مردم هستند.
وی به وظیفه خطیر این قشر از جامعه در راستای این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه باید با عاملان انحراف افکار مردم و ایجاد نا‌هنجاری‌های موجود در جامعه برخورد کنند و مردم باید در سایه امنیت موجود در جامعه به زندگی خود ادامه بدهند.
مهدوی با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای مبارزه با عاملان فساد اقتصادی در کشور تاکید کرد: در روز‌های گذشته، کشور شاهد تلاش‌های قوه قضائیه برای مبارزه با عاملان اختلاس سه میلیارد تومانی بوده، اما کم‌توجهی به تهاجم‌های به ارزش‌های دینی نگران‌کننده است.
وی به انتشار هفته‌نامه خاتون در هفته‌های گذشته در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این هفته‌نامه بد‌ترین توهین‌ها به ارزش‌های اسلامی موجود در کشور شد و این هفته‌نامه با توهین به مقدسات دین، ارزش‌های دینی را زیر سئوال برده است.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: با وجود توهین‌ها و بی احترامی‌های هفته‌نامه خاتون به ارزش‌های اسلامی، هیچ برخورد و اقدام جدی با این هفته‌نامه صورت نگرفته است.
مهدوی با اشاره به ضرورت توجه به این موضوع اظهار داشت: مسئولان کشور باید با عاملان این موضوع برخورد کنند و در مقابل توهین‌ها و بی احترامی‌های به ارزش‌های اسلامی و دینی اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام؛/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول