اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

جامعه انتظار برخورد قاطع با اختلاس‌کنندگان را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر با اشاره به پرونده فساد مالی یکی از بانک‌ها گفت: جامعه انتظار برخورد قاطع با اختلاس‌کنندگان بانکی را دارد.

جامعه انتظار برخورد قاطع با اختلاس‌کنندگان را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان نوشهر بیان داشت: در کشوری که داعیه‌دار قرار گرفتن در نظامی اسلامی است، این چنین سوء‌استفاده‌ها و خلافکاری‌ها جایی ندارد.
وی با اشاره به چگونگی و چرایی این اتفاق اظهار داشت: چگونه ممکن است این امتیاز به فرد یا افرادی خاص تعلق گیرد اما مردم عادی و نیازمند که برای امور روزانه خود مانده‌اند و نیازمند وام‌های بسیار ناچیزند باید ماه‌ها و بعضا سال‌ها در نوبت و بروکراسی‌های اداری بمانند.
مشایخ خواستار پیگیری این ماجرا و اشد مجازات برای مرتکبان آن شد و ادامه داد: انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر کار این موسسات اقتصادی و مالی صورت گیرد و فرهنگ قانون‌مداری در جامعه نهادینه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان، دانشجویان و مسئولان آموزشی کشور به برخی از ضعف‌های تربیتی در جامعه اشاره داشت و تصریح کرد: امروز بی‌بندوباری‌های اخلاقی، فسادهای اجتماعی، کم‌فروشی و گرانفروشی و بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از ضعف تربیتی و اخلاق در جامعه است.
امام جمعه نوشهر با تاکید بر لزوم توجه به این مسئله از مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس خواست تا در کنار مسائل علمی و آموزشی به بعد اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان نیز توجه داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و نامگذاری این روز در کشور به نام روز ملی دختران این بانوی اسلام را نمونه‌ای کامل از یک دختر بصیر عنوان کرد و بیان داشت: خداوند در اسلام، قرآن، نزد پیامبر و ائمه به دختران ارج نهاده است و در نظام اسلامی نیز جایگاه ارزنده‌ای برای دختران ما وجود دارد، چه خوب است که دختران ما نیز با شناخت این جایگاه در راستای اعتلای مقام والای خود به عنوان دختری بصیر، آگاه و متین گام بردارند.
وی همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره داشت و با گرامیداشت مجدد این هفته و رشادت‌های دلاورمردان ایران اسلامی، موج بیداری، عظمت، پیشرفت و اعتلای نام ایران در دنیا را نتیجه آن رشادت‌ها عنوان کرد و گفت: هیچ زبانی عظمت کار جانبازان را نمی‌تواند تشریح کند.
مشایخ همچنین به در پیش بودن مراسم سیاسی عبادی حج اشاره داشت و به بیان اهمیت این فریضه الهی پرداخت و اذعان داشت: حج عبادتی است چندبعدی که به دلیل سیاسی و عبادی بودن آن از عبادت‌های بسیار مهم شمرده می‌شود.
انتهای پیام/‌م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول