اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دفتر بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج:

حج تجلی وحدت و همدلی مسلمانان بر محور قبله‌ای واحد است

خبرگزاری فارس: نماینده دفتر بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج گفت: حج تجلی وحدت و همدلی مسلمانان بر محور قبله‌ای واحد است.

حج تجلی وحدت و همدلی مسلمانان بر محور قبله‌ای واحد است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد تقی عبدوس به مناسبت هفته حج امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: حج یک عبادت اجتماعی است که باید در آن به ویژگی‌های مختلف ظاهری و باطنی توجه شود.
عبدوس اضافه کرد: فرصت‌های حج بسیار ارزشمند است و باید از این سفر معنوی حجاج نهایت بهره را ببرند و در کنار خواهران و برادران دینی خود در مراسم مختلف از جمله برائت از مشرکان توجه کرده و از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: سفر معنوی حج آموزه‌های بسیاری دارد و بارزترین آن احساس مسئولیت قهرمانان مدینه است که باید از آن به عنوان الگو توجه شود.
عضو شوارای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مراسم سیاسی، اجتماعی و معنوی حج، علاوه بر تجلی شکوه، عزت و اتحاد مسلمانان جهان، برکات، آثار و درس‌هایی نیز برای پیروان مکتب حیات‌بخش اسلام دارد.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، افزود: از جمله منافع و برکات حج تجلی وحدت و همدلی مسلمانان بر محور قبله‌ای واحد است و مسلمانان جهان از هر گروه و ملیتی با هدف مشترک از شرق و غرب جهان در گرداگرد خانه خدا جمع می‌شوند و با ایجاد ارتباط نزدیک یکدیگر را بهتر می‌شناسند.
وی، ابراز داشت: موسم حج نفاق‌شکن و وحدت‌آفرین است و نیرومندترین عامل در تقریب بین مذاهب اسلامی بوده و مسلمانان از هر مذهب و فرقه‌ای اعم از شیعه و سنّی حج را یکی از فرائض مهم الهی می‌دانند که در آن روح برادری و برابری در کالبد مسلمانان دمیده شده است.
نماینده دفتر بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج خاطرنشان کرد: مراسم حج با پیوند دادن قلب‌های ناآرام به یکدیگر و با رهانیدن مسلمانان درمانده در منجلاب جور و ستم مستکبران عالم، اقتدار و شکوه از دست رفته مسلمانان را بار دیگر در منظر جهانیان متبلور می‌سازد.
عبدوس، تصریح کرد: رفتن به خانه خدا و انجام اعمال حج در روح و جان افراد تأثیر می‌گذارد و هواهای نفسانی را در وجود انسان کنترل می‌کند و در حقیقت، حج‌گزار در عرصه حساس جهاد اکبر قرار می‌گیرد و خود را به مبارزه‌ای آشکار با نفس اماره مهیا می‌کند.
انتهای پیام؛/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول