اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع):

پیام آستان قدس رضوی تاکید بر رعایت حجاب است

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت گفت: امسال پیام آستان قدس رضوی تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه است.

پیام آستان قدس رضوی تاکید بر رعایت حجاب است
قاسم بزرگ‌زاده امروز در حاشیه ورود خدام رضوی و نخستین کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید به این شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به چهارمین سال ورود خدام رضوی به گیلان، اظهار داشت: خدام رضوی در واقع سفیران و پیام‌آوران آستان قدس رضوی به دیگر استان‌ها هستند.
وی با بیان اینکه خدام رضوی هر ساله با آغاز هفته کرامت یعنی از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) به دیگر استان‌ها سفر می‌کنند، افزود: اهداف فرهنگی آستان قدس رضوی در حال گسترش است به گونه‌ای که خدام بتوانند به بیشتر شهرها و روستاهای ایران سفر کنند و پیام آستان قدس رضوی را به گوش تمام هموطنان برسانند.
بزرگ‌زاده به وجود بارگاه ملکوتی فاطمه اخری (خواهر امام رضا (ع) در رشت و حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف (برادر امام رضا (ع) ) در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: گیلان همواره به دلیل وجود این بزرگواران مورد توجه آستان قدس رضوی بوده است.
وی استقبال مردم از خدام رضوی در حین ورود به گیلان را بی‌نظیر توصیف کرد و متذکر شد: مردم ولایتمدار گیلان از ساعات نخست امروز به انتظار ورود کاروان آستان قدس رضوی به گیلان بودند.
این مسئول با بیان اینکه میثاق‌نامه در هشت بند از جانب یکی از خدام رضوی در جمع حاضران قرائت شد، تصریح کرد: امسال پیام آستان قدس رضوی تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه بوده است.
بزرگ‌زاده از برگزاری بزرگداشت جشن میلاد امام هشتم (ع) در مسجد خواهر امام (س) در روز سه‌شنبه 16 مهر جاری خبر داد و بیان داشت: در این مراسم مولودی‌خوانی و مداحی همراه با سخنرانی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: بین دختران حضرت موسی بن جعفر(ع) چهار دختر با نام مبارک فاطمه بوده که به فواطم اربعه معروف هستند که از جمله اینها فاطمه کبری مشهور به حضرت معصومه (ع) مدفون در قم و فاطمه اخری ملقب به طاهره و مدفون در مرکز گیلان است.
بزرگ‌زاده اذعان داشت: مردم ولایت‌مدار ایران به ویژه گیلان در اعیاد و مناسبت‌های مختلف به زیارت این بانوی بزرگوار می‌آیند و پای غربت این عزیزان اشک می‌ریزند زیرا فرزندان فاطمه (س) در هر جا که باشند سبب آرامش دل‌های بی‌قرار و روا شدن حاجات حاجت‌مندان هستند.
کاروانی متشکل از یک سخنران و مداح توانمند و خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) که از افراد فرهیخته و عالم به آموزه‌های دینی بوده و حامل پرچم آستان قدس رضوی هستند به منظور نمادسازی از حرم مطهر برای مردم در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها حضور می‌یابند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.
خدام آستان قدس رضوی امروز وارد گیلان شدند و امشب در مهدیه رشت پرچم آستان قدس رضوی را به اهتزاز در می‌آورند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول