اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش معاون حقوقی قوه قضائیه به آزادی اراذل و اوباش توسط دستگاه قضا:

حجت‌الاسلام رازینی: نیروی انتظامی نباید دستگاه قضا را مقصر جلوه دهد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه با اشاره به اینکه مسئولان نیروی انتظامی می‌گویند که اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی دستگیر ولی بعد از مدتی توسط قوه قضائیه آزاد می‌شوند، گفت: نیروی انتظامی نباید دستگاه قضا مقصر جلوه دهد.

حجت‌الاسلام رازینی: نیروی انتظامی نباید دستگاه قضا را مقصر جلوه دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی رازینی ‌که در جمع نمازگزاران مسجد قائم آل محمد واقع در کوی فرهنگ زنجان حاضر شده بود، اظهار داشت: بررسی مشکلات قضایی مردم نخستین هدف سفر هیئت‌های قضایی به اقصی نقاط کشور است.
وی با بیان اینکه مشکلات مردم آئینه عملکرد ارگان‌ها محسوب می‌شوند، افزود: بررسی و دقت در مشکلات مردم نمادی از موفقیت یا عدم موفقیت عملکرد ارگان‌های در حوزه‌های مختلف است.
معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه با اشاره به اینکه استان زنجان هیچ وقت مشکل امنیتی حادی نداشته است، گفت: زنجان مانند نگینی در کشور می‌درخشد، چرا که دین‌مداری و اهل‌بیت دوستی با خون و گوشت مردم این دیار عجین شده است.
وی تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی در خدمت مردم بودن را وظیفه خود می‌دانند.
حجت‌الاسلام رازینی با تبریک هفته دفاع مقدس که روز پایانی آن است و دهه کرامت که پیش رو است، افزود: امام رضا مزد ولایت‌ دوستی مردم ایران از طرف خداوند متعال به آنها است.
وی در پاسخ به سئوال یکی از حضار که به درخواست خود او برای مطرح کردن مشکلات، درباره عدم برخورد قاطع با اراذل و اوباش در شهرک کوی فرهنگ ابراز نارضایتی کرد، گفت: برخورد با اراذل و اوباش هم وظیفه مردم و هم وظیفه ارگان‌های مسئول برقراری امنیت در کشور است.
معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه در پاسخ به این سئوال که مسئولان نیروی انتظامی می‌گویند که اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی دستگیر ولی بعد از مدتی توسط قوه قضائیه آزاد می‌شوند، تصریح کرد: نباید تقصیر را متوجه همدیگر کنیم و در این مورد خاص اگر به طور مشخص شکایتی وجود دارد ارائه کنید تا رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مقاومت در مقابل زورگویی اراذل و اوباش به برقراری امنیت در مناطق کمک کنند.
حجت‌الاسلام رازینی اضافه کرد: وظایف مردم موجب سلب مسئولیت از مسئولان رسمی برقراری امنیت در جامعه نمی‌شود.
وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم و مسئولان در برقراری امنیت گفت: برقراری امنیت یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود.
معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه در پاسخ به یکی دیگر از حضار که عدم اجرای صحیح قانون را موجب بروز مشکلات در جامعه عنوان کرد، گفت: ارتکاب جرم در جامعه اسلامی سنگین و اثبات آن جرم نیز سنگین است، به طوری که برای ثابت کردن جرائم اخلاقی 20 شرط گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای برخی حکم‌ها با ملاحظاتی همراه است، تصریح کرد: اعلام نشدن اجرای برخی حکم‌ها به معنای عدم اجرای آنها نیست.
حجت‌الاسلام رازینی تاکید کرد: بسیاری از حکم‌ها اجرا می‌شود، ولی بنا به ملاحظاتی به صورت علنی اعلام نمی‌شود.
وی فساد اداری و فساد اقتصادی را دو چهره یک واقعیت تلخ عدم اجرای قانون عنوان کرد و افزود: حکم قاضی بنا به اقناع ذهنی او است.
شایان ذکر است، چند تن از مردم نیز به صورت رو در رو مشکلات قضایی خود را با معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کردند.
وی همچنین در بین بانوان نیز حاضر و به سئوالات آنها پاسخ گفته و راهنمایی‌هایی را هم ارائه کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول