اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل:

مقاومت مردمی به تحقیر دشمن منجر شد

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: مقاومت مردمی اصلی‌ترین عامل شکست دشمنان در جنگ و خفت و حقارت ابدی آنها بود.

مقاومت مردمی به تحقیر دشمن منجر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلام‌عسگر کریمیان صبح امروز در یادواره 12 شهید والامقام خلخال در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: دشمن نه تنها در دوران جنگ بلکه امروز نیز در عرصه‌های مختلف به دست این ملت به خفت و خواری واقعی دچار شده است چرا که این ملت روحیه ایثارگری دوران جنگ خود را حفظ کرده‌اند.
وی افزود: ظهور و بروز یک مقاومت مردمی با حرکت عاشورایی و با عزم و بصیرت سبب پیروزی رزمندگان اسلام شد و دنیا نیز فهمید که این ملت با تکیه بر فرهنگ عاشورا و شهادت در برابر تمام سختی‌ها ایستادگی می‌کند.
این مسئول تصریح کرد: اکنون وقت آن است که سه اصل اساسی در تحکیم فرهنگ دینی و اسلامی نظیر شناخت در کنار بصیرت، نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و تعمیق فرهنگ ولایتمداری را رونق و رواج بخشیم.
کریمیان خاطرنشان کرد: ما در این جنگ نیمه سخت و امنیتی ـ‌ اطلاعاتی سربلند بیرون آمدیم و با تقدیم هزاران شهید گلگون‌کفن و جانباز کمر دشمن را در این عرصه شکستیم و اکنون باید برای نابودی کامل استکبار و غده سرطانی عصر حاضر رژیم صهیونیستی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.
وی اضافه کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس تنها در جنگ با یک کشور نبودیم بلکه استکبار با تمام قوا و تجهیزاتش به میدان آمده بود تا نظام نوپای ما را از پای درآورد ولی هرگز به این هدف خود دست نیافت.
این فرمانده دوران جنگ بیان داشت: اکنون نیز ماهیت ملت ما همان است و قالب و شکل ترفند دشمن تغییر یافته و ملت به خوبی در برابر هجمه‌های دشمن آگاه و با بصیرت‌تر از هر مقطع دیگر ایستاده و اجازه نمی‌دهد پیام شهدا و دستاوردهای آنها نادیده گرفته شود.
کریمیان به تفاوت ماهیت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های اتفاق افتاده در جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب ایران یک تفاوت اساسی و کلی داشت و آن هم این بود که به حوزه و محدوده جغرافیایی خاص محدود نمی‌شد.
فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: شکست در عملیات صحرای طبس و کودتای نوژه درس بزرگی برای دشمن بود تا بداند که حضور همیشه در صحنه ملت ایران و امدادهای غیبی خداوند پشت سر ملتی است که ولایت در محوریت آن قرار دارد.
در پایان این مراسم شعر و تواشیح اجرا و با پخش کلیپی از زندگی و خاطرات رزمندگان یاد و خاطره 12 شهید والامقام شهرستان خلخال گرامی داشته شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول