اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

حجاب و عفاف ویژگی بارز دانش‌آموز است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: حجاب و عفاف دو خصوصیات و ویژگی بارز دانش‌آموزان مسلمان است که باید در کنار تحصیل علم و دانش به آن بپردازند.

حجاب و عفاف ویژگی بارز دانش‌آموز است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان دبستان آذربهینا رشت با تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی و ورود دانش‌آموزان به مدارس، اظهار داشت: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا دانش‌آموزان در محیطی آرام و با آرامش به تحصیل بپردازند.
وی داشتن روحیه جهادی در کسب علم را مورد تاکید دانش‌آموزان در سال جهاد اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: معلمان نیز باید با همین روحیه به آموزش فرزندان ایران بپردازند.
مقام عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه علم و ایمان دو بال پرواز انسان‌هاست تصریح کرد: رعایت حجاب، عفاف و پاکدامنی از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز یک دانش‌آموز مسلمان است که باید در کنار تحصیل به آنها بپردازد.
این مسئول با اهمیت خواندن نقش آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد: تعلیم باید همراه با تربیت باشد و در این راستا آموزش و پرورش نقش مهمی دارد ضمن اینکه همه ما باید در این مسیر گام برداریم.
سعادتی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، ابراز داشت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با رشادت و جوانمردی در مدرسه عشق به خدا، رسول‌الله، فاطمه زهرا (س) نمره قبولی گرفتند.
وی با تصریح بر اینکه شهدا راه 100 ساله را یک شبه طی کردند، یادآور شد: آنها با شناخت کافی، درجات علمی و معنوی را پیمودند و خداوند نیز بهترین خریدار آنها بود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم از ورود حدود 390 هزار دانش‌آموز به مدارس استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و متذکر شد: 150 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی هستند.
ایوب نجف‌زاده تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی این استان در سال تحصیلی جدید را 31 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.
وی موضوع یک نوبته کردن مدرسه‌ها را از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و تصریح کرد: بیش از 84 درصد مدرسه‌های استان به نوبت صبح تبدیل می‌شوند و نقش مدرسه‌های راهنمایی، متوسطه و فنی‌ حرفه‌ای و کار و دانش در آن بسیار است.
این مسئول اختصاص 20 درصد از اعتبارات استانی به تجهیز مدرسه‌های گیلان را از دیگر اعتبارات اختصاص داده شده به آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده که این اعتبارات مستقیماً به اداره کل آموزش و پرورش اختصاص داده شود، گفت: با کمک کارشناسان بسیار راحت‌تر می‌توانیم نیازهای هنرستان‌ها به تجهیزات را برطرف کنیم.
نجف‌زاده خریداری 30 هزار میز و نیکمت برای مدرسه‌های گیلان را از جمله اقدام‌ها در تجهیز مدرسه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: میز و نیکمت‌ها بین تمام مقاطع مختلف تحصیلی استان از جمله هنرستان‌ها توزیع می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیاری از مدرسه‌ها و هنرستان‌ها با مشکل مواجه است، اذعان داشت: تجهیز این مدارس به سیستم گرمایشی و سرمایشی جزو مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول