اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای هیئت‌های مذهبی کشور خبر داد:

فعالیت هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی کشور در هر مدرسه یک هیئت مذهبی دانش‌آموزی فعال می‌شود.

فعالیت هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نوشاد نوشادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تشکیل هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی سعی بر این است کسانی که استعداد مداحی دارند شناسایی و یک نوع مداح‌پروری در بین دانش آموزان صورت گیرد.
نوشادی گفت: در این رابطه تفاهمنامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی کشور در مقاطع راهنمایی و دبیرستان امضا شده و در حال اجرایی شدن است.
وی با بیان اینکه وجود روحانی و استاد قرآنی از جمله ضرورت‌ها و لازمه تشکیل هیئت‌های مذهبی است، گفت: شناسایی افراد مستعد و توانمند برای حضور در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی ضروری است.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باید افراد مستعد درون هیئت‌ها شناسایی و معرفی شوند.
نوشادی با بیان اینکه فعالیت هیئت‌های مذهبی در کشور افزایش یافته است، گفت: تغذیه فکری، برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی و پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌ها از جمله عوامل موثر در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی است.
وی افزود: امیدواریم با اختصاص بودجه فرهنگی لازم به هیئت‌های مذهبی نسبت به ساماندهی بهتر هیئت‌های مذهبی و ورود آسیب‌ها، خرافات و بدعت‌ها به مراسمات و مجالس مذهبی و دینی جلوگیری کرد.
عضو شورای هیئت‌های مذهبی کشور بیان کرد: بیش از 55 هزار هیئت مذهبی برادران و 5هزار و 500 هیئت مذهبی خواهران در قالب هیئت‌های مذهبی فرهنگی و جلسات قرآن در کل کشور به ثبت رسیده است که در استان بوشهر نیز یک هزار هیئت مذهبی برادران و 200 هیئت خواهران در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و دینی فعالیت دارند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول