اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سعدآباد:

روحانیون مدارس پاسخگوی سئوالات دانش‌آموزان باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سعدآباد گفت: روحانیون مستقر مدارس باید پاسخگوی تمام سئوالات دانش‌آموزان باشند.

روحانیون مدارس پاسخگوی سئوالات دانش‌آموزان باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام کشاورز بارگاهی در همایش بزرگ "اقامه نماز مدارس" در سعدآباد اظهار داشت: گسترش فرهنگ معنویت در مدارس یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید اخلاقیات و معنویات را در مدارس پررنگ‌تر کنیم.
وی افزود: نسل امروز در خطر تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند و معلمان و مربیان باید با بصیرت‌بخشی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی دشمنان را ناکام کنند.
 امام جمعه سعدآباد با اشاره به جایگاه نماز در زندگی انسان خاطرنشان کرد: در تمام دستورات خداوند برای بشر، رسالتی زیباتر و شیرین‌تر از رسالت اقامه نماز وجود ندارد.
بارگاهی نماز را به منزله باران برای رویش دیگر اعمال انسان دانست و یادآور شد: هیچ گاه و در هیچ شرایطی این امر مهم از انسان ساقط نخواهد شد و انسان در هر شرایطی باید این عبادت را به جا بیاورد.
وی با خطاب قرار دادن روحانیون مدارس افزود: روحانیون مستقر در مدارس باید نماز، اخلاق و حجاب را در اولویت کار مقدس خود قرار دهند و مطالعه خود را در این زمینه، بیشتر و بهتر کرده تا بتوانند به طور کامل پاسخگوی دانش‌آموزان باشند.
سرپرست اداره آموزش و پرورش سعدآباد نیز اظهار داشت: برپایی نماز در مدارس به اولیا و مربیان و تداوم آن بستگی به همکاری روحانیون مدارس با مدیران دارد.
ناصر امیری‌زاده خواستار ارتباط بیشتر و بهتر روحانیون با مدیران شد و گفت: باید کاری کنیم تا اقامه نماز جماعت در مدارس پررنگ‌تر و مؤثرتر باشد.
وی افزود: والدین باید مراقب رفتار و اعمال فرزندان خود باشند و روحیه عبادت را باید در فرزندان تقویت کنند.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سعدآباد نیز با قدردانی از تلاش روحانیون مدارس در سال گذشته خواستار ساماندهی امور روحانیون مدارس شد.
محمد باغچه‌بان یادآور شد: مبلغین و روحانیون در مدارس برای دانش‌آموزان سرمشق و الگو به شمار می‌روند و به همین دلیل روحانیون محترم باید تمام صفات نیکو و حسنه را در خود متعالی کرده و آموزش مسائل مربوط به روحانیت را به نحو احسن انجام داده تا به لطف پروردگار، الگویی نمونه و عالی برای فرزندان ایران اسلامی باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول