اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 9 مهر ماه جاری؛

کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ششمین کنگره سراسری شعر رضوی 9، 10 و 11 مهر ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ششمین کنگره سراسری شعر رضوی 9، 10 و 11 مهر ماه جاری در تالار عماد شهر کرمان برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: کرمان به دلیل شرایط مساعد از حیث ادب و شعر جایگاه خود را در فضای شعری کشور باز کرده و یکی از استان‌های پیشرو و اثربخش در شعر آیینی به شمار می‌رود.
سعیدی افزود: فراخون ششمین کنگره سراسری شعر رضوی در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به صورت مکتوب، پوستر، پیام کوتاه و تبلیغات رسمی کشوری صورت گرفت و در مجموع 3 هزار و 141 اثر به دبیرخانه ارسال شد.
وی تصریح کرد: طی سه مرحله داوری 30 اثر به عنوان منتخب برای حضور در کنگره سراسری انتخاب شدند تا در فضایی سالم و معنوی به رقابت با یکدیگر بپردازند.
سعیدی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه ششمین کنگره شعر رضوی هشت نفر به عنوان برگزیدگان معرفی می‌شوند.
وی فلسفه برگزاری کنگره شعر رضوی را تبیین و ترویج سیره ائمه‌ اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: در این راستا 31 استان برنامه‌های متعددی را برای ترویج فرهنگ امام رضا (ع) تدارک دیده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: سهم استان کرمان در انجام این امر مهم ولایی برگزاری کنگره سراسری شعر رضوی و جشنواره سرود رضوی است.
سعیدی با بیان اینکه جشنواره سرود رضوی با میزبانی اداره کل ارشاد جنوب استان کرمان برگزار می‌شود، عنوان کرد: اگر به دنبال ماندگاری امری هستیم، باید آن را در جریان‌های هنری دنبال کرد.
وی ابراز داشت: از جمله تمهیدات مؤثر کنگره شعر رضوی جداسازی بخش رقابتی، نشست‌های تخصصی با موضوع‌ علمی است که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد.
سعیدی با اشاره به حضور چهره‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی، ملی و استانی مؤثر شعر ولایی افزود: از جمله این شخصیت‌ها حضور رستم عجمی از تاجیکستان، معروف عبدالمجید از مصر، سمیر مخبر از عراق، ابوطالب مظفری از افغانستان، محمدعلی مجاهدی، هادی منوری، غلامرضا کافی، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، علی اسلامی، حمیدرضا شکارسری، رضا اسماعیلی و دیگر دوستان را داریم.
وی تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی و استفاده همه اهالی ادب‌دوست استان کرمان از کنگره شعر رضوی، 19 جشنواره شهرستان در کرمان برگزار شد.
سعیدی خاطرنشان کرد: در این دوره بیش از 10 هزار نفر از جشنواره‌های مقدماتی استان بهره بردند که از حیث توجه به عنوان پرمخاطب‌ترین جریان شعر ولایی و آیینی به شمار می‌رود.
وی گفت: 50 شاعر برگزیده جشنواره‌های شهرستانی و سخنرانان ارزشمند و بارزی برای افتتاحیه و اختتامیه کنگره دعوت شده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: داوری این کنگره را چهره‌های شاخص ملی و استانی از جمله محمدعلی مجاهدی، هادی منوری، غلامرضا کافی، حمیدرضا شکارسری، رضا اسماعیلی و سیدعلی میرافضلی به عهده دارند.
سعیدی با اشاره به برنامه‌های نیمه دوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اذعان داشت: جشنواره شعر ولایت با هدف تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره)‌ و جشنواره سراسری شعر آزاد است.
وی ابراز داشت: کرمان در زمینه برگزاری برنامه‌های ادبی و شعر و اهمیت به این مقوله به عنوان هنر متعالی اثرگذار پیشرو است و در حال حاضر 32 انجمن و تشکل شعری در استان فعال هستند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول