اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از میدان امام تا بسیج مرکزی بوشهر صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح مناسب سازی محیط شهری به صورت آزمایشی برای معلولان حد فاصل میدان امام خمینی تا بسیج مرکزی بوشهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اکبر گرگوری مطلق صبح امروز در نشست مناسب‌سازی محیط شهری در بوشهر اظهار داشت: 80 دستگاه اجرایی استان برای اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند.
وی افزود: خودپردازها، آسانسور، رمپ‌ها، سرویس‌های بهداشتی از جمله امکاناتی هستند که برای معلولان در این مسیر ساماندهی می‌شوند.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: نصب تابلوهای ویژه معلولان نیز از دیگر اقداماتی است که اجرای آن با شهرداری بوشهر هماهنگ شده و در دستور کار قرار گرفته است.
گرگوری مطلق اضافه کرد: طرح مناسب‌سازی محیط بانک‌ها نیز در دستور کار است که پس از تائید سازمان بهزیستی کشور در بوشهر اجرا می‌شود.
 وی گفت: در بازار ماهی‌فروشان نیز اصول مناسب سازی برای معلولان در دستور کار است و اجرای ان به شهرداری بوشهر ابلاغ شده است.
گرگوری مطلق افزود: شهرستان‌های دشتی، دیر و تنگستان در این باره عملکرد خوبی دارند و امیدواریم سایر شهرستان‌ها نیز هر چه سریعتر موارد لازم را اجرایی کنند.
وی گفت: از مصوبات کمیته ایجاد سرویس‌های بهداشتی در اماکن عمومی، نصب تابلوهای ویژه معلولان و پارک‌های ویژه معلولان بود که در حال انجام است.
گرگوری مطلق اظهار داشت: دو اتوبوس نیز با امکان استفاده معلولان خریداری شده است .
وی بیان کرد: سعی شده دستگاه‌هایی از قبیل بهزیستی، بانک‌ها، کمیته امداد، هلال احمر و اداره برق که نیاز حضور معلولان در آن ها بیشتر است بیشتر از سایر دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گیرد.
معاون اجرایی شهرداری بوشهر نیز گفت: معلولان بیشترین مشکل را در مراجعه به ساختمان‌های پزشکان دارند.
شهریار اخلاقی افزود: این ساختمان‌ها ابتدا با کاربری مسکونی مجوز گرفته و ساخته می‌شوند و پس از ساخت تغییر کاربری داده شده و به ساختمان پزشکان تبدیل می‌شوند.
وی گفت: چنین ساختمان‌هایی که در اصل با کاربری عمومی ساخته نمی‌شوند برای کاربری عمومی وبه ویژه به عنوان ساختمان پزشکان بسیار نامناسب هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول