اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس ورزش معلولان و جانبازان آذربایجان غربی:

نبود سالن اختصاصی از مشکلات معلولان آذربایجان‌غربی است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس ورزش معلولان و جانبازان آذربایجان غربی گفت: نبود سالن اختصاصی و استخر از مشکلات معلولان و جانبازان استان آذربایجان غربی است.

نبود سالن اختصاصی از مشکلات معلولان آذربایجان‌غربی است
جهاندخت صحت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تنها سالن در اختیار معلولان و جانبازان استان سالن 2 هزار نفری تختی است که در بیشتر روزهای ماه تعطیل است.
وی نداشتن وسیله ایاب و ذهاب و مشکلات مالی را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و خواستار حمایت مسئولان، مردم و اصحاب رسانه شد.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: با وجود داشتن بانوان ورزشکار در استان ما حتی از داشتن کمترین امکانات ورزشی نیز بی‌بهره هستیم و تنها سالن ورزشی بانوان در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و با اینکه بارها از اداره ورزش و جوانان تقاضای رسیدگی به وضع سالن‌ها را دادیم اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی افزود: طبق ماده 88 قانون خصوصی‌سازی از سوی فدراسیون اداره تربیت‌بدنی می‌تواند سالن‌ها را به بخش‌های خصوصی اجاره دهد که این امر متاسفانه به ضرر ما است چرا که در این صورت فردی که اجاره می‌کند اگر اجاره‌اش را نتواند تامین کند کوچک‌ترین امکانات برای سالن‌ها فراهم نمی‌شود و به دلیل نداشتن مکان مناسب و مجهز برای بانوان استان نمی‌توانیم در ورزش بانوان موفق عمل کنیم و از طرفی از سوی رسانه‌ها هم به تبلیغ سالم‌سازی ورزش از نظر روحی و اخلاقی در جامعه اهمیت نمی‌دهند.
صحت در ادامه با اشاره به رشته‌های ورزشی معلولان و جانبازان بیان کرد: معلولان افرادی هستند که از نظر جسمی آسیب دیده‌اند، محیط خانه گوشه‌گیر هستند و بیشترشان از نظر روحی و جسمی رنج می‌برند این افراد سطح زندگی پایین دارند و معمولا بدون درآمد هستند که با روی آوردن به ورزش وارد جامعه شده و با افراد سالم برخورد می‌کنند که ورزش بانی این افراد است.
این مسئول عنوان کرد: معلولان و جانبازان استان در هفت رشته‌ دوی میدانی (پرتاب نیزه، دیسک و وزنه)، والیبال نشسته، وزنه‌برداری، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی و بوچیا در چهار شهرستان فعالیت دارند چون هدف ما استفاده از کوچک‌ترین توان حرکتی آنهاست و مقام‌هایی را نیز در این رشته‌ها کسب کردیم اما نتوانستیم در این زمینه مطرح شویم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول