اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

باید نهضت مطالعه مفید در کشور فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: باید تمام همت و تلاش خود را برای ایجاد نهضت مطالعه مفید در کشور به کار بندیم.

باید نهضت مطالعه مفید در کشور فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن علایی عصر امروز در دومین گردهمایی آموزشی کارکنان امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در محل هتل گلستان برگزار شد اظهار داشت: باید دامنه همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور را گسترش دهیم و در هدایت افکار عمومی به سمت کتاب وکتابخوانی از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.
 وی، بر ضرورت فرهنگ‌سازی وارد کردن کتاب درزندگی مردم تاکید کرد و گفت: باید برای تغییر نگرش به کتابخانه‌های سنتی و تبدیل کردن آنها به یک مکان فرهنگی موثر و نشاط‌آور تلاش کنیم.
مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: هر کتابخانه علاوه بر کاربرد کتابخانه‌ای خود می‌تواند با ارائه برنامه‌های فرهنگی و ایجاد محیطی نشاط‌آور برای جوانان و نوجوانان نقش موثری در جذب مخاطب داشته باشد.
علایی با اشاره به اینکه360 کانون ادبی، قرآن، نهج‌البلاغه، نقد کتاب،وشعر در کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: برای ایجاد فضای جدید با ارائه و اجرای طرح‌های مختلف گامی بلند در راستای تحقق فرهنگی نهاد برداشته شده است.
وی افزود: در کتابخانه‌ها همه همکاران اداره امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز بسیج شده‌اند.
 مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: این اداره به عنوان یکی از ده استان برتر کشور در امور فرهنگی است. 
 علایی خاطرنشان کرد: ارائه بسته‌های کتاب همراه به مبلغان در مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی طرح پیشنهادی بود که از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی صورت گرفت.
 وی به طرح استفاده از معلمان به عنوان رابط کتاب و کتاب‌خوانی در خراسان رضوی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح هم اکنون در شورای عالی آموزش و پرورش استان مطرح وبه تصویب رسیده وبا اجرایی شدن آن ارتباط گسترده تری با خیل آینده ساز جامعه برداشته می‌شود.
 مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به کارشناسان فرهنگی ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استانها گفت: یک نشریه و سایت برتر استانی را شناسایی کرده و برای اجرای یک صفحه مطالعه مفید، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی، ترسیم نقشه فضای فرهنگی کتابخانه، راه‌اندازی بخش کودک کتاب برتر، راه‌اندازی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‎ای، مسابقات مکتوب و اینترنتی،طرح سفیر کتاب و نقد کتاب را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که در حال پیگیری اداره امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوراست. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول