اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افزایش سرانه مطالعه در شهر اصفهان؛

طرح «انتظار مطالعه» در مطب پزشکان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از نصب سازه‌ای با عنوان «انتظار مطالعه» در مطب پزشکان و بیمارستان‌های شهر اصفهان خبر داد.

طرح «انتظار مطالعه» در مطب پزشکان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی کمیته فرهنگ شهروندی، مهدی بقایی اظهار داشت: از جمله مکان‌هایی که هر روز، دقایق به نسبت زیادی از اوقات شهروندان در آن، صرف انتظار شده و گاه این زمان به بطالت می‌گذرد، مطب پزشک، بیمارستان، آزمایشگاه‌های طبی است.
وی ادامه داد: به همین دلیل کمیته فرهنگ شهروندی از این امکان استفاده و سازه‌ای را با نام «انتظار مطالعه» طراحی کرده که پس از قرار گرفتن در مکان‌های یاد شده، مجموعه‌ای از کتاب‌ها، نشریات و متون آموزش شهروندی به منظور مطالعه، در آن قرار داده می‌شود.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با اجرای طرح نصب سازه با عنوان «انتظار مطالعه» در مطب پزشکان و بیمارستان‌های شهر اصفهان، شهروندان حاضر در مطب پزشک یا بیمارستان می‌توانند از به بطالت صرف شدن اوقات انتظار جلوگیری و این وقت ارزنده را صرف مطالعه محصولات آموزشی کنند.
وی بیان داشت: آموزش و انتقال مفاهیم شهروندی در زمان‌های بدون استفاده، افزایش سرانه مطالعه و کاهش عصبیت ناشی از انتظار از جمله اهداف اجرای طرح «انتظار مطالعه» است.
بقایی تاکید کرد: در فاز نخست این طرح تاکنون ۳۵۰ مطب پزشک و بیمارستان عمومی در شهر اصفهان به سازه‌های انتظار مطالعه مجهز شده و با تکمیل فازهای بعدی، این تعداد به 2هزار مکان می‌رسد.
وی اضافه کرد: پس از قرار گرفته سازه در محل، هر ماه گروه‌های ویژه‌ای به منظور شارژ سازه به مکان‌های مشخص شده اعزام و کتاب‌ها و محصولات جدید را جایگزین منابع قبلی می‌کنند.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی ادامه داد: چنانچه در طی این مدت محصولات آموزشی درون سازه به دلایل مختلف خراب یا مفقود شود، مسئول تحویل گیرنده سازه (منشی پزشک در مطب‌ها) می‌تواند ضمن تماس با بخش مربوطه در کمیته فرهنگ شهروندی، درخواست تعویض یا تکمیل محصولات را مطرح کنند.
وی گفت: هم‌زمان با اجرای این طرح، گروه‌های نظرسنجی با استفاده از پرسش‌نامه‌های مکتوب، از شهروندان حاضر در مکان‌های انتظار در مورد این طرح و متون آموزشی تهیه شده نظرخواهی می‌کنند تا کمبودهای موجود مورد بازبینی قرار گرفته و مرتفع شود.
به گزارش فارس، کتاب‌ها، نشریات و جزوات ارائه شده در طرح انتظار مطالعه به گونه‌ای طراحی و تدوین شده که در عین آموزندگی، مفرح و جذاب بوده و ساعات تلخ انتظار را شیرین‌تر کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول