اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان‌:

همایش ملی مطالعه مفید در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: همایش ملی مطالعه مفید اسفندماه امسال در زنجان برگزار می‌شود.

همایش ملی مطالعه مفید در زنجان برگزار می‌شود
محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همایش کشوری راههای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید با عنوان بنیان‌های نظری و چارچوب‌های کاربردی مطالعه مفید در ایران به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی درسال‌های گذشته و تجربه موفق استان در این زمینه‌، افزود‌: همایش بنیان‌های نظری و چارچوب‌های کاربردی مطالعه مفید در ایران چهارمین همایشی است که توسط این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مطالعه مفید،‌ ماهیت‌، چیستی، دامنه و شمول، سرمایه فرهنگی‌، سرمایه اجتماعی، سیاست‌گذاری عمومی و سیاست‌گذاری فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی و نهادهای فرهنگی و مذهبی‌ را از محورهای همایش عنوان کرد.
وی خانواده‌، تربیت‌، نظام آموزشی کشور‌، مناسبات و چالش‌های بین‌المللی، سنجش وارزیابی، مطالعه مفید در بافت اطلاعات دیجیتال و مطالعه مفید و نظام‌های رسانه‌ای به عنوان دیگر محورهای فراخوان همایش نام برد‌.
احمدخانی با اشاره به محدود بودن اعتبارات و منابع مالی استان در برگزاری این همایش خواستار کمک مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه شد.
وی گفت: این همایش با موضوع بنیان‌های نظری و چارچوب کاربردی مطالعه مفید در ایران برگزار می‌شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه این همایش در 11 محور مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: مطالعه مفید دامنه و جهان‌شمول، سرمایه فرهنگی و اجتماعی، سیاستگذاری عمومی و فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی و نهادهای فرهنگی، تربیت، نظام آموزشی از موضوعات این همایش به شمار می‌رود.
احمدخانی مناسبات و چالش‌های بین‌المللی، مطالعه مفید سنجش و ارزیابی، اوقات فراغت و نظام‌های رسانه‌ای از دیگر محورهای مطرح شده در این همایش عنوان کرد. 
وی افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش ملی مطالعه مفید تا ششم دی‌ماه و مهلت ارسال اصل مقالات نیز 9 دی‌امسال‌ است همچنین چهارمین همایش کشوری راه‌های ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید هفته نخست اسفندماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان‌در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور با هدف ارتقای مطالعه مفید از آبان ماه سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و به عنوان نخستین شبکه کتابخوانی در سطح کشور محسوب می‌شود.
احمدخانی ادامه داد: برای استفاده از امکانات این شبکه افراد باید در شبکه ثبت‌نام کرده و با استفاده از آدرس پست الکترونیکی فعال از خدمات این شبکه استفاده کنند.
 وی یادآور شد: افراد می‌توانند پس از ثبت‌نام با وارد کردن ایمیل و رمز خود به صورت رایگان از امکانات شبکه استفاده کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: هر ماه مسابقات کتابخوانی با هدف ارتقای مطالعه مفید با منابع متنوع برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده و همه مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.irnetbook.com وwww.booki.ir  در شبکه عضو شده و در مسابقات شرکت کنند.
احمدخانی یادآور شد: افراد می‌توانند با شرکت در این مسابقات از جوایزی که به بیش از 200 نفر کارت هدیه 500 هزار ریالی اهدا می‌شود استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا کتابداران همه کتابخانه‌های عمومی استان آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به همه مردم است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان داشت: علاقمندان می‌توانند برای دریافت مشاوره‌های لازم با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل خود راهنمایی‌های لازم را از کتابداران بخواهند.
وی معرفی، نقد و پیشنهاد کتاب به افراد دیگر، تعامل میان مخاطبان را از خدمات این شبکه با حضور علاقمندان به کتاب در این شبکه عنوان کرد و افزود: این سایت به عنوان نخستین شبکه اجتماعی کتاب کشور فعال است و علاقمندان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
احمدخانی نقد و بررسی کتاب‌های مختلف و بهره‌مندی مشاوره افراد دیگر را از دیگر خدمات این شبکه عنوان کرد و گفت: 500 هزار کتاب در این طرح برروی سایت قرار داده می‌شود و افراد می‌توانند به اثر مورد نظر خود امتیاز دهند.
وی ادامه داد: در این طرح به صورت آنلاین برای انتخاب کتاب خوب مشاوره داده می‌شود و هر ماه مسابقات کتابخوانی برای اقشار مختلف جامعه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یادآورشد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ شرکت در مسابقات اینترنتی کتابخوانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور در همه  استان‌ها اجرا شده و شرکت کتابداران در مباحث نوین کتابداری و کتاب‌شناسی به صورت آنلاین اجرا می‌شود.
وی همچنین پویا کردن و معرفی فعالیت‌های واحد امور فرهنگی به کتابداران سراسر استان را از دیگر اهداف این برنامه بیان کرد.
وی نخستین شبکه اجتماعی کتاب ‌خوانان حرفه‌ای کشور با اهداف خاصی به منظور ارتقای سرانه مطالعه و همه‌گیر شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تهیه شده است.
احمدخانی بیان داشت: شبکه انجمن اینترنتی برای کتابداران، ناشران و نویسندگان است که در کاربران متناسب با گروه سنی به تبادل کتاب در آن اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/ ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول