اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 مهرماه؛

آخرین مهلت شهرستان‌های خراسان جنوبی برای ایجاد اشتغال

خبرگزاری فارس: مسئول کارگروه اشتغال خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های غیر فعال خراسان جنوبی تا 15 مهر فرصت دارند به تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال و جذب اعتبارات اشتغالزایی سفر سوم ریاست جمهوری اقدام کنند.

آخرین مهلت شهرستان‌های خراسان جنوبی برای ایجاد اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی توجهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نهبندان از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی و برخی از بانک‌های عامل این شهرستان در مورد جذب اعتبارات ایجاد اشتغال سومین سفر رئیس جمهور به استان انتقاد کرد؛ دستگاه‌های اجرایی نهبندان باید در شش ماه دوم امسال همه هماهنگی‌های لازم را برای جذب کامل اعتبارات بنگاه‌های زود بازده، مشاغل خانگی و خود اشتغالی با بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط استانی انجام دهند
مسئول کارگروه اشتغال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده به سرمایه‌گذاران استان هم چنان قابل پرداخت است، افزود: در شش ماه نخست امسال حتی یک طرح اقتصادی زود بازده برای شهرستان نهبندان در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی به تصویب نرسیده است.
توجهی با بیان اینکه عملکرد شهرستان‌های خراسان جنوبی در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی سفر‌های استانی ریاست جمهوری در آستانه انجام چهارمین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان ارزیابی می‌شود از عملکرد برخی از بانک‌های عامل نهبندان در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغالزا انتقاد کرد.
وی گفت: بانک‌های شهرستان موظف هستند بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی و تفاهم‌نامه‌های استانی نسبت به جذب و پرداخت اعتبارات بخش اشتغال به متقاضیان اقدام کنند.
مسئول کارگروه اشتغال خراسان جنوبی از توزیع 85 درصد 27 میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال خانگی و 20 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی سهم استان خراسان جنوبی در سال 90 بین شهرستان‌های تابعه این استان خبر داد.
توجهی گفت: به شهرستان‌هایی که در زمینه جذب اعتبارات مشاغل خانگی و خود اشتغالی موفق عمل کنند پس از انجام ارزیابی عملکرد شش ماهه تسهیلات بیشتری از محل اعتبارات 15 درصدی متمرکز تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی استان اختصاص می‌یابد.
وی تعهد دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان نهبندان برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش اشتغال خانگی و بخش خود اشتغالی در سال 90 را یک‌هزار و 129 فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در شش ماه نخست امسال تنها 421  مورد اشتغال در این شهرستان صورت گرفته است.
توجهی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های خراسان جنوبی در مورد ایجاد اشتغال با استفاده از اعتبارات اشتغالزایی سفر سوم ریاست جمهوری تا 15 مهرماه جمع‌بندی و ارزیابی می‌شود از تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان خواست در فرصت باقی‌مانده نسبت به انجام تعهدات خود در قبال ایجاد اشتغال اقدام کنند.
وی گفت: شهرستان فردوس با جذب صد درصدی و شهرستان قاین با جذب حدود 80 درصد اعتبارات سومین سفر ریاست جمهوری رتبه‌های اول و دوم این استان در زمینه ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.
سرپرست اداره کار و امور اجتماعی شهرستان نهبندان نیز سهمیه اشتغال این شهرستان در سال جاری را از مجموع 24 هزار و 497 فرصت شغلی استان یک‌هزار و 541 فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: با آغاز نیمه دوم سال 90 بعضی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهبندان هنوز موفق به ثبت اطلاعات متقاضیان در سامانه رصد دستورالعمل قانون ساماندهی مشاغل خانگی نشده‌اند.
رضا رضایی آمار بیکاران دیپلم، فوق‌دبپلم و لیسانس شهرستان نهبندان را در حال حاضر 623 نفر عنوان کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه امسال با اجرای 585 طرح اشتغالزا با 95 میلیارد و 150 میلیون ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات بنگاه‌های زود بازده 949 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه 214 شغل خانگی در بخش‌های فرش، صنایع‌دستی، فناوری اطلاعات و کشاورزی در سایت‌های مشاغل خانگی و وزارت کار و امور اجتماعی تعریف شده است، گفت: به متقاضیان مشاغل خانگی از سوی بانک‌ها یک تا 5 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 3 ساله و از سوی صندوق مهر امام رضا ( ع ) یک تا 5 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله با نرخ کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.
سرپرست اداره کار و امور اجتماعی شهرستان نهبندان همچنین با اشاره به دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی قانون ساماندهی مشاغل خانگی و سامانه رصد مشاغل بخش خانگی گفت: دستگاه‌های آموزش و پرورش، پست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع و معادن، حمل و نقل پایانه‌ها، ادارات کل زندان‌ها، کمیته امداد، بهزیستی، مسکن و شهرسازی، شبکه بهداشت و درمان، بنیاد شهید، تعاون، صندوق مهر امام رضا ( ع )، مراکز فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، بازرگانی و راه و ترابری موظف به ثبت اطلاعات متقاضیان در سامانه رصد مشاغل خانگی شده‌اند.
رضایی گفت: به هریک از رشته‌های شغلی مصوب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و رشته‌های شغلی جدید در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی و منطقه‌ای پس از تائید دستگاه اجرایی مربوطه و تائید کارگروه اشتغال استان تسهیلات اشتغالزا پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول