اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راهیابی اثر یک کاشانی به جشنواره فیلم کوتاه

خبرگزاری فارس: فیلم الفبای سفید در کویر ابوزیدآباد به کارگردانی و تصویربرداری حسین اکرمی از کاشان به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

راهیابی اثر یک کاشانی به جشنواره فیلم کوتاه
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فیلم الفبای سفید در کویر ابوزیدآباد روایت‌کننده ذوب شدن برف‌ها بر اثر تابش نور خورشید بر روی رمل‌های کویر و برجای ماندن نقوش مختلف حاصل از قسمت‌های باقی مانده از ‌برف در فصل زمستان است که با شیوه‌ای جدید و ابتکاری به تصویر کشیده شده ‌است.
در این فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای تصاویری از فرم‌های برف در نمای باز، اشکال انسان، حیوانات، ردپای سگ‌های گله، سم گوسفندان در نمای بسته‌تر دیده می‌شود و افکت‌های تصویری به کار رفته نیز توانسته نقش مثبتی را در انتقال سریع ذهن بیننده به مفاهیم تصویری نمایش داده شده ایفا کند.
تحول، دگرگونی و عدم همسانی دو روز یکسان برای مخلوقات حتی کوچک‌ترین ذره‌های میکروسکوپی در دوران حیاتشان یکی از اهداف تولید فیلم الفبای سفید در کویر ابوزیدآباد است.
ارتباط بین اشکال و جاری بودن زندگی بین فرم‌های نمایش داده شده در فیلم با تصاویر انسانی و حیوانی در طبیعت پیرامون ما به شکل بسیار ریزبینانه یکی دیگر از امتیازات برجسته این فیلم است.
محیط پیرامون ما حتی طبیعت بکر و جذاب کویر گرچه با چشم ظاهر، ساده و بدون سوژه به نظر می‌رسد اما همین کویر به ظاهر ساده تنها با تابش اشعه‌های گرم خورشید در زمستان نقش‌های زیبایی را بر روی برف می‌آفریند که دستمایه دید ریزبین و دقیق هنرمندان می شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین اکرمی هنرمند کاشانی عکاس، نقاش و عضو سینمای جوانان ایران دارای تجارب فیلمسازی و مجسمه‌سازی فراوانی می‌باشد و مدت 20 سال است در جرگه تولید آثار هنری فالیت داشته و تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی زیادی شرکت داشته‌ است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول