اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج خراسان رضوی با عنوان سکانس بیداری اکران می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدجواد کمالی ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج که در سالن اجتماعات سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به منظور رشد و شکوفایی استعداد هنر بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان فیلم‌ساز بسیجی و برای خلق آثار برجسته شاخص اقدام به برگزاری می‌کند.
وی افزود: موضوعات دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج در قالب بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس (ولایت و رهبری، عدالت و ستم ستیزی مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت مهرورزی و ...) بیداری اسلامی (تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت‌های اسلامی منطقه) جهاد اقتصادی (تلاش اقتصادی و تولید هدفمند) و مضامین آئینی، اجتماعی (مبتنی بر سه اصل اخلاق، هدایت و عفاف) است.
کمالی همچنین به زمان برگزاری جشنواره در مرحله استانی آن اشاره کرد و افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا 20 مهرماه سال جاری و مرحله استانی دومین جشنواره فیلم بسیج سازمان هنرمندان مهرماه و در مرحله کشوری این دوره، آذرماه سال جاری است.
وی تصریح کرد: اگر این مدت برای ارسال آثار مخاطبان کم باشد در صورت نیاز پنج روز تمدید می‌شود.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان این مطلب گفت: حداکثر زمان فیلم‌های داستانی و انیمیشن 20 دقیقه، مستند 30 دقیقه، و نماهنگ به مدت هفت دقیقه است.
کمالی همچنین زمان ساخت فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه را از ابتدای سال 1389 به بعد عنوان کرد و گفت: آثار باید بر روی DVD با فرمت VOB و روی VCD با فرمت DAT ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر یک از افراد برای شرکت در مسابقه کشوری باید سه اثر ارسال کرده ولی چون چهار موضوع عنوان شده توانسته چهار اثر به این دبیرخانه ابلاغ کنند.
کمالی گفت: هنرمندان آثار خود را در مشهد به دبیرخانه سازمان بسیج هنرمندان باید راسال کنند و در 16 شهرستان بزرگ استان خراسان رضوی نیز به دبیرخانه برای سهولت در کار در نظر گرفته شده است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان مطلب افزود: لوح سپاس و تقدیر برای بهترین فیلمنامه، کارگردانی، تصویربرداری، تدوین‌گری و بهترین بازیگر زن است.
کمالی تصریح کرد: در صورتی که فیلم به صورت مشترک توسط بیش از یک نفر کارگردانی شده باشد، فقط به یک نفر نماینده از گروه جایزه اهدا می‌شود.
وی همچنین به بخش داوری این جشنواره پرداخت و گفت: افراد در کمیته اداری، مالی و پشتیبانی هیئت داوران این دوره را مشخص کرده و دو داور استانی نیز فعلاً به داوری پرداخته‌اند.
کمالی اظهار داشت: فوق برنامه‌هایی نیز طبق دستور کمیته تبلیغات و فضاسازی برای دومین جشنواره فیلم بسیج پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره نیز در آبان ماه و اکران فیلم‌های منتخب در سینمای تازه تأسیس سید ابراهیم اصغرزاده در پارک ملت برای عموم پخش می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول