اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت جشن عاطفه‌ها؛

زنگ عاطفه‌ها در 30 مدرسه نهبندان نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با بازگشاریی مدارس و در ششم مهرماه روز جشن عاطفه‌‌ها نیز زنگ عاطفه‌ها در 30 مدرسه شهرستان نهبندان به صدا در آمد.

زنگ عاطفه‌ها در 30 مدرسه نهبندان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان صبح امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها و نواختن زنگ عاطفه‌ها در دبستان حضرت زینب(س) این شهرستان اظهار داشت: همه ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و بسیج سپاه اقدام به برگزاری جشنی به عنوان جشن عاطفه‌ها می‌کند.
علی قریب با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها طی سال‌های اخیر در سراسر کشور و به تبع آن در خراسان جنوبی و این شهرستان برگزار شده است، تصریح کرد: مردم مومن و نیکوکار نهبندان در جشن‌های گذشته روحیه خدایی و کمک به نیازمندان را به خوبی نشان دادند.
وی ادامه داد: شعار جشن عاطفه‌های سال جاری "هر مدرسه یک پایگاه" است و این نهاد در راستای این شعار و با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کند و آنها را در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار می‌دهد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از ایجاد تعداد 30 پایگاه در مدارس و 10 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی دیگر در سطح شهرستان خبر داد و افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده از محل پایگاه‌های مستقر در مدارس به طور صد‌درصد به خود مدارس تحویل می‌شود.
قریب اضافه کرد: اما از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی از پایگاه‌های سطح شهرستان 30 درصد به کمیته امدادامام(ره) و 70 درصد دیگر به مدارس به منظور تامین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: به چند نفر از دخترانی این دبستان که مسمی به نام معصومه باشند به قید قرعه هدایای اعطا می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از مدیران دبستان حضرت زینب(س) و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان خواست تا 10 نفر از دانش‌آموزان این مدرسه که به لحاظ مالی و حتی خانوادگی ‌دچار کمبود و مشکل هستند را به کمیته امداد معرفی تا اقدامات لازم برای آنها انجام شود.
قریب اظهار داشت: از دانش‌آموزان عزیز می‌خواهیم برای اینکه سایر هم‌کلاسی‌ها و همسالان شما که دارای مشکلات مالی هستند و به این دلیل نمی‌تواند درس بخوانند، به آنها کمک و مساعدت داشته باشید.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان در این مراسم ضمن تبریک ایام بازگشایی مدارس افزود: جشن عاطفه های یعنی اینکه تمامی دانش‌آموزان را فرزندان خود بدانیم.
سید احمد ذبیحی با بیان اینکه پیام اصلی جشن عاطفه‌ها تقسیم شادی‌ها خود با سایر افراد دانش‌آموزان است، تصریح کرد: تقسیم شادی‌ها و کمک و در کنارهم بودن در لحاظ کمبود و دشواری از سفارشات خداوند در قرآن کریم و از تاکیدات ائمه(ع) و اولیا خداوند است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول