اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم قرعه‌کشی برگزیدگان صورت گرفت؛

تقدیر از 148 برگزیده جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی

خبرگزاری فارس: مراسم قرعه‌کشی برگزیدگان جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی با تقدیر از 148 برگزیده جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی برگزار شد.

تقدیر از 148 برگزیده جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، مهدی عسگری مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: گردهمایی امروز ما بهانه‌ای است تا از پنجره کتاب و کتابخوانی به حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) نزدیک شویم و زیارت آن حضرت زمانی برای ما کارگشاتر است که توأم با معرفت و بینش باشد.
وی افزود: هدف اصلی جشنواره این است که اقشار مختلف جامعه را از پنجره کتابخوانی به سیره ائمه اطهار (ع) نزدیک‌تر نماییم.
عسگری ادامه داد: این جشنواره نخستین جشنواره ملی محسوب می‌شود که به میزبانی استان تازه تاسیس البرز برگزار شد و به عبارتی در بین جشنواره‌هایی که در سال جاری جشنواره با موضوع مبارک امام رضا (ع) در سطح بین‌المللی در حال برگزاری است به زعم کارشناسان از دشوارترین موضوعاتی بود که به آن پرداخته شده و حدود 9 هزار نفر در این جشنواره شرکت نمودند.
وی در ادامه به نحوه قرعه‌کشی مسابقه اشاره نمود و افزود‌: همان گونه که در تبلیغات جشنواره آمده بود مسابقه در سه بخش سنی زیر 18 سال‌، بالای 18 سال و بخش جهاد اقتصادی برگزار و در هر بخش 22 برگزیده خواهیم داشت‌.
وی یادآورشد: در مجموع 66 نفر در مراسم قرعه‌کشی امروز مشخص می‌شوند اما اولویت‌بندی این 22 نفر در روز اختتامیه جشنواره مشخص می‌شود.
عسگری خاطر نشان کرد: جشنواره امام رضا (ع) به صورت کشوری و بین‌المللی 9 سال در حال برگزاری است و فرایند برگزاری این جشنواره به میزبانی استان البرز از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده که در نوع خود تجربه جدیدی بود و به لحاظ ماهیتی تفاوت‌هایی با دیگر جشنواره داشت.
مشاور عالی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز تاکید کرد: به زعم کارشناسان برگزاری نخستین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در بین حدود 50 جشنواره موضوعی گوناگون که در حال حاضر با موضوع حضرت ثامن الحجج، (ع) در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، یکی از دشوارترین موضوعاتی است که به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است.
عسگری یادآور شد: در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی آمار دقیق شرکت‌کنندگان در این جشنواره اعلام خواهد شد و برگزیدگان نهایی که در مجموع 148 نفر هستند ،معرفی می‌شوند.
در حاشیه این مراسم قادر آشنا مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت‌: حدود هشت ماه همکاران ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در حال تلاش هستند تا این جشنواره برگزار شود و در چند مرحله زحمات زیادی کشیده شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی آن هستیم و امروز از تعدادی از شرکت‌کنندگان دعوت به عمل آمده تا با حضور و مشارکت خود آن‌ها قرعه‌کشی انجام شود‌.
وی در ادامه افزود: در این جشنواره اهداف متعددی از قبیل ترویج فرهنگ و سیره ائمه اطهار با استفاده از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دنبال می‌شد که تا اندازه‌ای این هدف محقق شد و همچنین در این جشنواره سعی شد تا با نام گذاری بخش ویژه مسابقه به نام «جهاد اقتصادی » در راستای تقویت شعار سال گامی کوچک برداشته شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول