اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهانگردی صورت می‌گیرد؛

تخفیف 40 درصدی هتلداران گیلان به گردشگران

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: به مناسبت هفته جهانگردی هتلداران گیلان برای گردشگران تخفیف 40 درصدی هدیه می‌دهند.

تخفیف 40 درصدی هتلداران گیلان به گردشگران
رضا علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرارسیدن هفته جهانگردی و قابلیت‌های گردشگری گیلان به ویژه در بعد مذهبی، اظهار داشت: گیلان به لحاظ پیشینه تاریخی و مهد تشییع قابلیت گردشگری مذهبی را دارد.
وی راه‌اندازی تورهای گردشگری مذهبی در گیلان را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و اذعان داشت: تورهای گردشگری مذهبی با استقبال خوبی مواجه شده است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه حضور تورهای گردشگری در این استان افزایش یافته است، افزود: منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت جزو حوزه گردشگری و مذهبی این شهرستان است.

* بازدید 22.7 درصدی گردشگران از موزه‌های گیلان
وی تعداد ورود گردشگران از گیلان در تابستان امسال را بالغ بر 18 میلیون نفر عنوان کرد و ابراز داشت: مدت ماندگاری گردشگران در گیلان 39.53 درصد و بازدید از موزه‌ها 22.7 درصد بوده است.
علیزاده درباره اهداف مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری استان یادآور شد: ارائه تصویری روشن از استان به عنوان یک مقصد گردشگری، برنامه‌ریزی هدفمند در راستای معرفی جاذبه‌های استان و شناساندن آنها به عموم مردم، تلاش برای ارتقای فرهنگ گردشگری در سطح استان و آگاه سازی مردم از ابعاد گسترده و مثبت صنعت گردشگری از جمله اهدف این مراکز است.
وی، توسعه و گسترش اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های گردشگری در سطوح مختلف جامعه، هدایت صحیح گردشگران داخلی و خارجی به مقاصد گردشگری و ارزیابی دیدگاه‌ها و نیازهای گردشگران در زمان سفر به استان را از دیگر اهداف گردشگری گیلان برشمرد.
این مسئول، همکاری با دیگر دستگاه‌های دولتی برای جهت‌دهی تولیدات اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود با نگرش‌های گردشگری و هماهنگی در برگزاری رویدادهای گردشگری و فرهنگی با هدف ارتقای آگاهی نسبت به توانمندی‌های گردشگری استان را از جمله وظایف مراکز گردشگری استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری برای توسعه سفرهای ارزان قیمت برای عموم مردم به ویژه اقشار جوان استان شامل دانشجویان و دانش‌آموزان، بهره‌برداری از توانمندی‌های رسانه‌های گروهی استان در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های مذهبی،تاریخی، گردشگری و فرهنگی از دیگر وظایف مراکز مذکور است.

* افزایش ظرفیت اسکان گردشگران دستاورد ستاد تسهیلات
علیزاده درباره ستاد دائمی تسهیلات سفر عنوان داشت: این ستادها در کشور متشکل از 30 ستاد در استان‌ها به ریاست استانداران و صدها ستاد در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و چهار ستاد در مناطق آزاد به ریاست مدیران عامل مناطق آزاد کشور است که فعالیت خود را با محوریت نوروز و هدف توسعه و گسترش خدمات و امکانات برای رفاه حال مسافران و گردشگران آغاز کرده است.
وی با اشاره به اعضای ستاد دائمی تسهیلات اظهار داشت: سازمان‌ها و نهادهایی مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و راه و ترابری از اعضای این ستاد هستند.
به گفته این مسئول، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت راهنمایی و رانندگی، پلیس‌راه، سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان بازرگانی و جامعه هتلداران از دیگر اعضای ستاد تسهیلات محسوب می‌شوند.
وی اضافه کرد: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ... از دیگر اعضای ستاد هستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عمده‌ترین مسائل ستاد تسهیلات را در زمینه خدمات شهری و رفاه عمومی با مشارکت شهرداری‌ها عنوان کرد.
وی، حمل و نقل، ترافیک و تردد مسافری با مشارکت سازمان حمل و نقل و راهداری و نیروی انتظامی و خدمات تخصصی گردشگری با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفاتر و دیگر مراجع ذی‌ربط  را از دیگر مسائل ستاد ذکر کرد.

* تخفیف 40 درصدی هتلداران گیلان به گردشگران
علیزاده به دستاوردهای ستاد تسهیلات در گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: افزایش ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در اماکنی نظیر هتل، هتل ‌آپارتمان، مهمانپذیر، مدارس، منازل استیجاری، کمپ‌ها، مهمانسرای اداره‌ها، زائرسراها، خوابگاه‌های دانشجویی و ... در ایام نوروز و تعطیلات جزو دستاوردهای ستاد است.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته جهانگردی در گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش فعالان صنعت گردشگری، اجرای تورهای یک‌روزه گیلانگردی توسط دفاتر مجری سفرهای همگانی و اجرای تورهای تخصصی گیلان گردی با محوریت بناهای تاریخی و موزه‌ها از جمله برنامه‌های هفته جهانگردی است.
این مسئول برگزاری جشنواره فرهنگی‌بومی در کلبه جهانگردی رشت و شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های هفته جهانگردی بیان کرد.
وی اذعان داشت: به مناسبت هفته جهانگردی هتلداران گیلان به گردشگران تخفیف 40 درصدی هدیه می‌دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول