اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین خبر داد:

احداث 3 هتل پنج ستاره در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از احداث 3 هتل پنج ستاره در قزوین خبر داد.

احداث 3 هتل پنج ستاره در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسدالله بیرانوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: مهم‌ترین فعالیتی که ما در گردشگری باید به آن توجه ‌کنیم، توجه به زیرساخت‌هایی نظیر مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، مناطق نمونه طبیعی، تاریخی و توریست‌پذیر است و در کنار این حمایت‌هایی را از بخش خصوصی داریم.
وی ادامه داد: در همین راستا صدور مجوزها و موافقت‌های اصولی برای زیرساخت‌هایی نظیر هتل، سوئیت اقامتی، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، مجتمع‌های آب‌درمانی و مجتمع‌های خدمات رفاهی و بهداشتی صورت می‌گیرد.
 
* اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای احداث 7 مجتمع بهداشتی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به احداث مجتمع‌های بهداشتی اضافه کرد: یکی از مشکلات و معضلات سفر در ایران، سرویس بهداشتی است که در استان ایجاد هفت مجتمع بهداشتی شامل نماز خانه و سرویس بهداشتی در دستور کار قرار دارد که کلنگ‌زنی این مجتمع‌ها در این هفته صورت می‌گیرد و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
وی افزود: دو مجتمع بهداشتی لاله صحرا و مسجد کوهین نیز به بهره‌برداری می‌رسد و معلم‌کلایه، آبگرم، فدک، تاکستان، بوئین زهرا، گرمارود، کامان و زرشک مسیرهای پرتردد و گردش‌پذیری هستند که در آنجا مجتمع بهداشتی احداث خواهد شد که 1.5 میلیارد تومان برای هفت مجتمع بهداشتی اعتبار تأمین شده است که امیدواریم برای ایام نوروز آماده بهره‌برداری شود.
 
* صدور 30 مورد موافقت اصولی برای ساخت هتل
بیرانوند با اشاره به صدور موافقت اصولی برای احداث هتل تصریح کرد: در استان 121 موافقت اصولی صادر شده که شامل 30 هتل، دو هتل آپارتمان، دو مهمان‌پذیر و 87 مجتمع خدماتی رفاهی است که این مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کنار پمپ بنزین، رستوران، محل بازی و نمازخانه است.
وی یادآور شد: بخشی از موافقت‌های این کار مربوط به حمل و نقل و پایانه‌ها، بخشی مربوط به سازمان میراث فرهنگی و بخشی نیز مرتبط با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و با توجه به اینکه سه دستگاه در این امر دخیل هستند، از نظر زمانی همکاران را مکلف کرده‌ایم حداکثر ظرف 72 ساعت پاسخ مراجعه کننده را بدهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: از 121 موافقت اصولی صادر شده، 77 مورد مربوط به شهرستان قزوین، 19 مورد البرز، 12 مورد بوئین زهرا، هفت مورد تاکستان و شش مورد آبیک است که 13 مورد در حال ساخت است و باید توجه داشت فقط صدور موافقت اصولی کافی نیست و تسهیلات مالی مهمترین رکن این موضوع است.
وی تأکید کرد: مراکز اقامتی جزو پرهزینه‌ترین ساخت و سازها است که باید همه تمهیدات لازم، ضوابط و مقررات ساختمانی و ایمنی را مورد توجه قرار گیرد.
بیرانوند با اشاره احداث هتل در قزوین اظهار کرد: با توجه به عنایت مسئولان استان و عنایت شهرداری در قزوین وضعیت بهتر شده و سه هتل پنج ستاره در قزوین تعیین تکلیف شدند که یک هتل در مینودر در حال ساخت است و مشکل مالی و اعتباری آن حل شد و در حال گرفتن 5 میلیارد تسهیلات است و یک مجموعه دیگر در باراجین (بوستان فدک) است که کلنگ‌زنی صورت گرفته و کارهای مقدماتی انجام شده است و هتل سوم نیز در حال اخذ مجوز است.
 
* حضور 5 هزار گردشگر خارجی در قزوین
وی در ادامه با اشاره ظرفیت قزوین در جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و توضیح داد: در سال 89 نزدیک به 3 هزار و 500 گردشگر خارجی در استان قزوین داشتیم که از کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، آمریکای شمالی، کانادا، کشورهای شرق آسیا و ژاپن بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: بخش عمده گردشگران، گردشگران فرهنگی هستند که به دنبال فعالیت‌های فرهنگی هستند و امیدواریم این تعداد گردشگر در سال جاری به 5 هزار نفر افزایش یابد.
وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده توسط سازمان میراث فرهنگی استان گفت: فارغ‌التحصیلان ما در سه بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی هستند که ما تقویت بخش خصوصی و کمک به ایجاد تعاون‌های صنایع دستی، مشاغل خانگی و ایجاد فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با بخش گردشگری مانند دفاتر خدمات مسافربری را مد نظر داریم.
بیرانوند اعلام کرد: در بحث اشتغال ما تعهدی در استان داشتیم که در سال جاری تعهد ما 206 نفر بود که 222 نفر اشتغال ایجاد کرده‌ایم.
 
* افتتاح مهمانسرای گردشگری الموت در روستای شترخان
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته گردشگری اظهار کرد: پنجم مهر ماه برابر با روز جهانی جهانگردی است که از این روز در کشور ما هفته گردشگری آغاز می‌شود که در این راستا برنامه‌های مختلفی در استان قزوین اجرا می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: برگزاری تور رایگان قزوین گردی برای دانشجویان جدید دانشگاه‌های استان، سخنرانی کارشناسان سازمان در مدارس منتخب، کلنگ‌زنی احداث هفت مجتمع سرویس بهداشتی و خدماتی در سطح استان، برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی گردشگری برای مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی و برگزاری همایش بزرگ کوه‌روی خانواده با شعار « گردشگری پیوند دهنده فرهنگ‌ها» از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در استان قزوین است.
بیرانوند عنوان کرد: افتتاح مهمانسرای گردشگری الموت در روستای شترخان، برگزاری تور یک روزه آشنایی عکاسان استان با الموت، برگزاری جشنواره بادبادک‌ها در پارک باراجین، برگزاری مسابقه نقاشی از بناهای تاریخی استان بین دانش‌آموزان در کاخ موزه چهلستون و استقرار میز گردشگری در تأسیسات گردشگری استان از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول