اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان تصریح کرد:

نبود نیروی مجرب مهم‌ترین مشکل هتلداری کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان گفت: نبود نیروی آموزش دیده از مهم‌ترین مشکلات هتلداری در کشور محسوب می‌شود.

نبود نیروی مجرب مهم‌ترین مشکل هتلداری کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصغر رضایت در نخستین سمینار آموزشی مدیران هتل‌های استان اصفهان با بیان اینکه هتل واژه فرانسوی به معنای محل اسکان و استراحتگاه مسافر و مهمان است، اظهار داشت: در فرهنگستان زبان و ادب فارسی به جای واژه هتل از واژه آرامستان استفاده می‌کنند که اخیراً در ارتباط با قبرستان نیز این واژه به کار میرود.
وی به تعریف و تفکیک انواع هتل، متل، مسافرخانه و زائر سرا پرداخت و افزود: شرایط فیزیکی بنا، بهداشتی و نظافت و نیز پرسنل هتل و نوع برخورد آنها با ارباب رجوع از موارد تعیین کننده در درجه هتل‌ها به شمار می‌رود.
رئیس اتحادیه هتل‌داران استان اصفهان اضافه کرد: فیزیک ساختمان و تجهیزات هتل 30 درصد، سرویس و خدمات ارائه شده به مهمان 50 درصد و نیروی انسانی سهم  20 درصدی در درجه بندی هتل‌ها دارند.
وی با بیان اینکه هتل پنج ستاره هتلی است که حداقل استانداردهای لازم را برخوردار است، تصریح کرد: در کشوری مانند فرانسه که هتل‌های زیادی دارد به خود اجازه نمی‌دهند که به هتلی امتیاز 5 ستاره دهند چرا که هتل 5 ستاره باید تمام امکاناتش بر اساس استانداردهای جهانی باشد.
رضایت ادامه داد: هتل‌های موجود در کشور از فیزیک ساختمانی خوبی برخوردار هستند اما از لحاظ ارائه خدمات تا رسیدن به استانداردهای جهانی و نقطه مطلوب فاصله دارند که این امر نیازمند سپری کردن دوره‌های آموزشی ویژه هتل‌داران و پرسنل هتل و نیز به کار بستن این مباحث آموزشی است.
وی در ارتباط با مشکلات جامعه هتل‌داری افزود: عدم آموزش پرسنل هتل، عدم ورود گردشگر خارجی و گاهی گردشگر داخلی و نیز پرداخت مالیات‌های سنگین و نبود بسته‌های حمایتی از سوی دولت به عنوان مهم‌ترین مشکلات جامعه هتل داری به شمار می‌روند.

* مالیات‌ها بار سنگینی را بر دوش هتل‌داران گذشته است
رئیس اتحادیه هتل‌داران استان اصفهان تصریح کرد: در شرایطی که هتلداران از 50 درصد معافیت مالیاتی برخوردارند، متأسفانه دولت صنف هتلداران را در رده‌های نخست اولویت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده قرار داده است.
وی تاکید کرد: دولت برای جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت، عوارض و باید مالیات‌های مؤسسه‌های فعال در این صنعت را حذف کند.
رضایت یادآور شد: با اجرای قانون هدفمند ‌کردن یارانه‌ها، مردم باید درآمدهای نفتی را فراموش کنند و با پرداخت مالیات و روش‌های دیگر، به واقعی شدن قیمت‌ها کمک کنند که در این راستا صنعت گردشگری، درآمدزا و کمک‌کننده به واقعی شدن قیمت‌ها است.
وی ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری و استفاده از مزیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی آن، راهی جز حمایت دولت از این صنعت و جامعه هتل‌داران وجود ندارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول