اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان:

ساخت هتل ضربه‌ای به کوه تاریخی آتشگاه نمی‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ارتباط با ساخت هتلی در محدوده تاریخی کوه آتشگاه گفت: ساخت این هتل هیچ گونه ضربه‌ای به کوه آتشگاه نمی‌زند.

ساخت هتل ضربه‌ای به کوه تاریخی آتشگاه نمی‌زند
اسفندیار حیدری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و سازهای جدید در اطراف کوه آتشگاه به حریم این کوه تاریخی آسیب نمی‌رساند، اظهار داشت: پس از تعیین حریم تاریخی کوه آتشگاه جاده‌های اتوبان مه به سمت خمینی‌شهر می‌رود با عرض 45 متر در داخل حریم درجه یک آتش گاه عبور می‌کند.
وی افزود: در سال 83 زمینی با کاربری هتل به فروش می‌رسد و کمیسیون ماده پنج در آن زمان مجوز ساخت این هتل را تا  ارتفاع 26 متر تصویب می‌کند و نقشه‌های آن نیز در سازمان میراث فرهنگی تایید می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: میراث فرهنگی دو سال پس از صدور مجوز درخواست لغو آن را داد، اما کمیسیون ماده پنج نظر خود را در مورد ساخت این هتل ابقا کرد.
وی ادامه داد: زمانی که من بر مسند رئیس سازمان میراث فرهنگی نشستم ابتدا سعی کردم در آن منطقه حریم پارک ناژوان را بیشتر کاربری کشاورزی بدهیم و در ارتباط با این ساختمان نیز تلاش کردم موضوع را به صورت مسالمت‌آمیز رفع کنیم.
حیدری‌پور تصریح کرد: تاکنون قریب به 30 جلسه با سرمایه‌گذار طرح هتل در کنار کوه آتشگاه برگزار شده است.
وی تاکید کرد: در طرح جدید این هتل که به شکل کاروانسرا ارائه شده ارتفاع آن در کنار جاده شش متر است که تنها سه متر آن به چشم می‌خورد و حداکثر ارتفاع این هتل نیز 12 متر در نظر گرفته شده که به سمت پارک ناژوان است و در حریم کوه آتشگاه نیست.
به گزارش فارس، ساخت هتل در حریم درجه یک آتشگاه، این روزها بحث اصلی رسانه‌ها و سازمان‌های دوستدار میراث فرهنگی اصفهان است.
محل ساخت هتل از یک سو در حریم درجه یک آتشگاه اصفهان و از سوی دیگر در حاشیه بیشه ناژوان قرار دارد اما همان طور که در متن خبر خواندید، رئیس سازمان میراث فرهنگی اصفهان ادعا دارد این هتل با رعایت حریم ساخته می‌شود و خطری کوه تاریخی آتشگاه را تهدید نمی‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول