اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

یک سوم تولیدات علمی کشور مربوط به گروه علوم پزشکی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از مجموعه تولیدات علمی کشور یک سوم آن مربوط به گروه پزشکی است و باید تلاش کنیم کشورمان را به قدرت اول منطقه که در سند چشم‌انداز دیده شده،برسانیم.

یک سوم تولیدات علمی کشور مربوط به گروه علوم پزشکی است
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، باقر لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در بین دانشجویان ورودی امسال دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن همایش‌های رازی اظهار داشت: ما در عرصه پزشکی دو مسئولیت داریم که یکی تامین سلامت مردم و دیگری ارتقای جایگاه  علمی خود در منطقه است. چرا که تمام کسانی که در دنیا به کار علمی دست یافته‌‌اند شب و روز را نشناخته و نگاهی فداکارانه داشته‌اند. 

لاریجانی گفت: رشته پزشکی امروز در کشور ما یکی از رشته‌های قوی علمی محسوب می‌شود و از مجموعه تولیدات علمی کشور یک سوم آن مربوط به گروه پزشکی است و باید تلاش کنیم کشورمان را به قدرت اول منطقه که در سند چشم‌انداز دیده شده برسانیم.
 
وی افزود: ما امروز 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم اما حدود 30 درصد تولیدات علمی در ISI و 45 درصد تولیدات medline در عرصه پزشکی محصول تلاش اساتید این دانشگاه است. همچنین 50 درصد دانشجویان PHD کشور در عرصه پزشکی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران 2 هزار هیئت علمی و 18 هزار دانشجوی گروه پزشکی دارد افزود: علاوه بر این 12 دانشکده، 81 مرکز تحقیقات و 7 هزار تخت بیمارستانی ما را به بزرگترین مجموعه علمی کشور تبدیل کرده است و خوشحالیم که سرآمدترین اساتید را در عرصه‌های مختلف حوزه پزشکی در مجموعه خود داریم.
 
لاریجانی اذعان داشت: تنوع مراکز تحقیقاتی متفاوت شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانیم به صورت شبکه‌ای در توسعه علم تلاش کنیم، چرا که امروز بدون همکاری تیمی نمی‌توانیم در عرصه علمی حرف‌های نوآورانه را به تولید برسانیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ذکر چند نمونه از دستاوردهای این دانشگاه گفت: بیشترین پیوندهای مختلف اعضای بدن، نوآوری‌های عرصه فناوری پزشکی در این دانشگاه رقم خورده است و تاکنون 3 هزار و 600 پیوند مغز استخوان و بیش از 4 هزار پیوند کلیه و چندده پیوند قلب و کبد را انجام داده است.
 
وی اظهار داشت: 3 مرکز رشد فعال نقش جدی در تولید داروهای جدید و تجهیزات پزشکی در عرصه فناوری‌های نوین ایفا می‌کنند. همچنین پارک فناوری نوین به‌زودی کار خودش را در این دانشگاه شروع کرده و ایجاد شهر دانش و سلامت هم به سامان رسیده است.
 
لاریجانی افزود: مجموعه تلاش‌های اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب شده تا در 9 سال متوالی رتبه اول پژوهش کشور با فاصله مشخصی از دانشگاه‌های دیگر حفظ شود. در رشته‌هایی مانند فارماکولوژی، کلینیکال ساینس، علوم اجتماعی جزو یک درصد رشته‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ایم.
 
وی با اشاره به رتبه‌های برتر مختلف دانشگاه گفت: در سال گذشته در رتبه‌بندی ESI توانستیم 400 رتبه ارتقا‌ پیدا کنیم و در رتبه‌بندی که اسکوپوس انجام می‌دهد رتبه 270 را بین ده‌ها هزار دانشگاه دنیا کسب کردیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دانشجویان ورودی جدید گفت: از دانشجویان جدید انتظار می‌رود از این بستر علمی با توکل به خدا و تلاش جدی استفاده کرده تا برای کمک به مردم قدم‌های آتی را برداریم. شما باید جزو کسانی باشید که دستاوردهای جدید را به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کنید.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول