اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه خبرداد:

توسعه صحن امام‏زاده اسماعیل (ع) فیروزکوه به 5 برابر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه از توسعه صحن امام‏زاده اسماعیل(ع) به پنج برابر فضای قبلی خبر داد.

توسعه صحن امام‏زاده اسماعیل (ع) فیروزکوه به 5 برابر
محمد سیدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: عزت، افتخار و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری‏ها، ایثارگری‏ها و رشادت‏های جوانان برومندی است که در طول هشت سال دفاع مقدس با دست‏های خالی و تکیه بر سلاح ایمان دشمن سراپا مسلح را زمین‏گیر کردند.
وی اضافه کرد: ملت ایران مدیون رشادت‏ها و ایثارگری‏های ایثارگران و خانواده‏های معظم شهداست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: این روزهای خجسته را که یادآور ایثارگری‏‎های جوانان و خون‎‏های پاک شهدای والامقام است، به خانواده معزز شهدا و مردم ایران تبریک می‎گویم.
سیدی تصریح کرد: در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه نسبت به برگزاری نمایشگاه فرهنگی برای نمایش لایه‎های پنهان جنگ و اعترافات کشورهای غربی در زمینه حمایت‎هایی که به صدام دیکتاتور داشته‏اند، اقدام کرده است.
وی همچنین با اشاره به طرح‏های عمرانی این اداره تصریح کرد: براساس یک طرح جامع برای توسعه آستان مقدس امام‏زاده اسماعیل (ع) چهار محور مهم در اولویت قرار گرفته است.
به گزارش فارس؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: مرحله نخست شامل راه‏اندازی مرکز فرهنگی در جوار امام‏زاده اسماعیل (ع) بود که به لطف الهی این امر صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: امسال برنامه‎های طرح نشاط معنوی در جوار امام‏زاده اسماعیل (ع) و در مرکز آموزش فرهنگی امام‏زاده برگزار شد.
سیدی افزود: مرحله دوم شامل توسعه صحن امام‏زاده اسماعیل (ع) است زیرا فضای موجود جوابگوی انبوه مسافران نیست که خوشبختانه این امر در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه صحن امامزاده اسماعیل (ع) با مشکلاتی روبه‏رو شدیم، گفت: در اجرای این طرح از یک سو به کوه و از سوی دیگر به خیابان اصلی و رودخانه محدود شدیم و ادامه کار بسیار سخت بود اما با همکاری مسئولان توانستیم صحن این امامزاده را به پنج برابر فضای قبلی افزایش دهیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: مرحله سوم شامل توسعه شبستان امام‏زاده اسماعیل (ع) است.
سیدی ادامه داد: با توجه به اینکه فضای شبستان این امام‏زاده برای برگزاری نماز جماعت و برنامه معنوی دیگر کافی نبود، مقرر شد تا در مرحله سوم نسبت به توسعه شبستان اقدام شود.
وی همچنین از حسین حیدری شهردار فیروزکوه به منظور در اختیار قرار دادن زمینی برای ساخت سرویس بهداشتی و خانه خادم تقدیر کرد.
سیدی با بیان اینکه با طراحی مهندسان، شبستان حرا را که یک فضای گردشگری زیباست در جوار امام‏زاده اسماعیل (ع) خواهیم داشت، اضافه کرد: این شبستان به صورت غار خواهد بود.
وی تصریح کرد: مرحله چهارم نیز شامل ساخت یک مرکز خدماتی و رفاهی برای زائران در جوار امام‏زاده اسماعیل (ع) است که سال 91 برای ساخت این مرکز اقدام می‏شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در زمینه برکات وقف اظهار داشت: براساس روایت‏های مختلفی که از پیامبر (ص) و سایر معصومان (ع) نقل شده، انسان بعد از مرگ به جز اعمالی که تحت عنوان صدقه جاری باشد، چیز دیگری برایش باقی نمی‏ماند.
سیدی گفت: همچنین بعد از گذشت سالیان از حیات دنیوی واقف، وقف به جای مانده علاوه بر آن که نام فرد را همیشه بر سر زبان‎‏ها زنده نگه خواهد داشت برای او خیرات و برکات فراوانی به همراه دارد.
وی برترین صدقه جاری را وقف دانست و تصریح کرد: عمل به نیت وقف یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و در حال حاضر موقوفاتی در اختیار است که 200 یا 500 سال از عمر وقف آن می‎گذرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول