اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ـ 2

ساختار و قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به 27 سال پیش بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ساختار و قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به 27 سال پیش بود.

ساختار و قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به 27 سال پیش بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم که پیش از ظهر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: این روزها یادآور خاطرات ارزشمندی از امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله است.
وی افزود: پیروزی مطلق ایران در طول این هشت سال دو عامل عمده داشت که نخستین مورد آن مدیریت الهی و حکیمانه امام خمینی(ره) بود و در واقع می‌توان این مسئله را به عنوان سندی برای رد یاوه گویانی دانست که مدیریت فقهی را ناکارآمد می‌دانند.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این هجمه جهانی علیه کشوری مسلمان در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: صدام با دو هدف به ایران حمله کرد، نخست نابودی نظام اسلامی و دیگر تجزیه ایران و جداسازی استان‌های جنوبی از کشور اسلامی که به هیچ یک از اهداف خود نیز دست نیافت.
وی ابراز داشت: در طول دو قرن اخیر هرگاه کشوری خارجی به ایران حمله می‌کرد همواره قسمتی از خاک این سرزمین را جدا می‌ساخت، اما در طول 33 سال بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این مملکت در اشغال دشمن باقی نماند و این مسئله نشان از پیروزی مطلق ایران در این جنگ است.
محمدی با تاکید بر همراهی با ولایت فقیه و خلف صالح امام خمینی(ره) در ادامه راه گفت: تجربه نشان داده است که راهی به جز پیروی از رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی برای حفظ انقلاب وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه این مراسم را تقدیر و تشکل از مدیر کل سابق و همچنین خوش آمدگویی به مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان قم دانست و افزود: با احترام به تمام مدیران گذشته اوقاف باید گفت ساختار و قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه در گذشته مربوط به 27 سال پیش بود.
وی اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید این سازمان گزارش جامعی برای یافتن مشکلات و معضلات مربوط به وقف تهیه شده است و در نظرسنجی سال 88 در تهران از هزار و 400 نفر از مردم گزارش تهیه شد.
محمدی با بیان اینکه نظرسنجی این سازمان در سال 89 در سطح کشور و با حضور شش طیف مختلف از مردم انجام شده است گفت: در این نظرسنجی 23 هزار نفر شرکت داشتند که شامل افراد عادی، مستاجرین املاک موقوفه، متولیان وقف، هیئت امنای امامزادگان، زائرین و کارکنان سازمان اوقاف و ادارات استانی دارای سابقه 26 سال خدمت بود.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به مشخص شدن نقاط ضعف و قوت در این نظرسنجی‌ها ابراز داشت: براساس جمع‌بندی نهایی حاصل از این گزارشات، اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان تهیه شده و در اختیار مدیران قرار گرفته است.
وی تعداد اولویت‌های این سازمان را 16 مورد در سال 89 بیان کرد و افزود: نخستین اولویت سازمان اوقاف، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع سراسری بود که در 18 استان آغاز شده است.
محمدی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ثبت تمام موارد فعالیت‌های مربوط به املاک موقوفه در سامانه این سازمان ذکر کرد و اظهار داشت: این مسئله به تمام ادارات کل اوقاف استان‌ها ابلاغ شده است.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از موارد مشخص شده در نظرسنجی‌ها را ناآشنایی بیش از 80 درصد مردم با وقف دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم و مبلغان اعزامی از این شهر باید توجه کافی داشته و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
وی وقف و املاک موقوفه را یکی از مسائل مبتلابه مردم برشمرد و افزود: یکی از ضعف‌های اساسی سازمان اوقاف همین مورد است که مردم آگاهی چندانی در مورد وقف ندارند در حالی که تنها از مقام معظم رهبری تاکنون 800 مورد استفتا در این مورد صادر شده است.
محمدی یکی دیگر از معضلات اساسی در این زمینه را درخواست همه ادارات و اشخاص برای بهره‌مندی از عواید موقوفات دانست و گفت: این در حالی است که فعالیت خاصی برای بازسازی موقوفات صورت نگرفته و موجب شده است که برخی از این سرمایه‌ها از رونق بیافتند.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نامه سال گذشته خود به رئیس جمهور مبنی بر گنجاندن واژه وقف در متون درسی مدارس و دانشگاه‌ها ابراز داشت: 12 جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص برگزار شده که ماحصل آن 30 مصوبه در این زمینه بوده است و در واقع می‌توان این مسئله را یکی از موفقیت‌های بزرگ سازمان اوقاف کشور برشمرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول