اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان اعلام کرد:

مشکل اوقاف همدان از نظر تعداد ساختمان اداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: اوقاف و امور خیریه در استان همدان از نظر تعداد ساختمان اداری با مشکل مواجه است.

مشکل اوقاف همدان از نظر تعداد ساختمان اداری
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نظارت ستادی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به طرح نظارت ستادی سازمان اوقاف، اظهار داشت: این مهم در راستای رصد کردن فعالیت‌های انجام شده صورت می‌پذیرد تا به این واسطه نقاط قوت و ضعف نیز مشخص شود.
وی با بیان اینکه استان همدان شش اداره و دو دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه دارد، گفت: تعداد موقوفات همدان 26 هزار 172 موقوفه دارد که یک هزار و 635 مورد از این تعداد انتفاعی و 527 مورد نیز منفعتی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 38 هزار و 671 رقبه وجود  دارد، عنوان کرد: تنها 40 مورد از این تعداد غیرمتصرفی است چرا که مابقی به طور کامل با نظارت اوقاف و امور خیریه استان اداره می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان در پنج ماهه نخست سال جاری، افزود: مبلغ 2 میلیارد و 221 میلیون و 866 هزار و 598 تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
صالحی با بیان اینکه در استان همدان 255 بقعه متبرکه و 2 هزار و 800 مسجد  وجود دارد، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان 84 نفر نیروی انسانی دارد که تعداد 30 نفر از این تعداد در ستاد اداره کل و 54 نفر نیز در شهرستان‌های همدان در حال فعالیت هستند.
وی افزود: اوقاف و امور خیریه در استان همدان از نظر تعداد ساختمان اداری مشکل دارد چرا که ساختمان‌های موجود نیز اغلب استیجاری بوده و وضعیت مناسبی ندارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه با سایر ادارات استان همدان، گفت: با وجودی که مباحث چالشی زیادی از جمله در لالجین و کبودرآهنگ وجود دارد، ارتباط اوقاف با ادارات، ائمه جماعات و .. بسیار خوب است.
به گفته وی، مبلغ یک میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و نیز مبلغ 1.5 میلیارد تومان نیز برای فعالیت‌های عمرانی اوقاف و امور خیریه استان به تصویب رسیده است.
صالحی با اشاره برنامه عصر کاری و شب فرهنگی استاندار همدان نیز یادآور شد: با اجرای این برنامه توانسته‌ایم در بقاع و اماکن متبرکه شهرهای کوچک استان همدان نیز اعتباراتی را مصوب کنیم که امر شایان توجهی است.
وی با اشاره به سامانه جامه اطلاعات اوقاف و امور خیریه استان نیز خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه همدان در این زمینه نیز پیشگام بوده و توانسته قریب به اتفاق اطلاعات را به ثبت برساند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به عقد مفاصا حساب نیز گفت: این مهم در راستای سلامت مالی است که بر این اساس اوقاف و امور خیریه همدان مفاصا حساب را به طور صد در صد به انجام رسانیده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول