اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان خبر داد:

انعقاد تفاهمنامه اوقاف و صدا و سیمای سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انعقاد تفاهمنامه اوقاف و صدا و سیمای مرکز سمنان به منظور ترویج فرهنگ وقف خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه اوقاف و صدا و سیمای سمنان
حجت‏الاسلام قربانعلی صفایی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: قرار شده حداقل هفته‏ای یک ساعت از سیما و نیز صدای استانی برنامه تبلیغ وقف را در قالب‏های مختلف داشته باشیم و در 50 قسمت برنامه مستندسازی وقف انجام گیرد.
صفایی‏پور گفت: با توجه به پیش‏بینی و اجرای برنامه‏های سال 89، تصور می‏شود که در سال جاری برنامه‏ها با موفقیت و تاثیرات بیشتری به مرحله اجرا درآمده‏اند.
وی افزود: درآمد بقاع متبرکه در استان سمنان 64 درصد افزایش پیدا کرده و نکته مهم این است که سازمان اوقاف و امور خیریه حرکت خود را برای انجام بهتر وظایف مطابق با برنامه آغاز کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: در حوزه وقف و موقوفات، کارکردهای وقف، توسعه موقوفات، کشف موقوفات جدید، درآمدهای موقوفات و نیازهایی که جامعه به آن دسته از موقوفاتی که مردم بیشتر به آن احتیاج دارند، فعالیت‏های مناسبی صورت گرفته است تا موقوفات را جهت دهند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه محل آسایش و آرامش مردم باشند.
 
* برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین با بیان اینکه این اداره کل امسال برنامه‏های مهمی نیز پیش رو دارد، گفت: نخستین برنامه، جشنواره فرهنگی و هنری وقف است که به نام "وقف، چشمه اندیشه جاوید" سال گذشته هم برگزار شد و در آن موفق بودیم.
صفایی‏پور اضافه کرد: این جشنواره در دو رشته برگزار می‏شود و در رشته خوشنویسی و ادبیات داستانی پذیرای آثار علاقه‏مندان خواهد بود.
وی بیان داشت: در رشته خوشنویسی، نستعلیق، شکسته و ثلث و در ادبیات داستانی، شعر، قطعه ادبی و داستان فراخوان می‏شود و آخرین مهلت ارسال آثار 30 آبان ماه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: این جشنواره در هفته وقف برگزار می‏شود.
 
* برگزاری مسابقه کشوری حفظ و ترتیل و صوت و لحن قرآن کریم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از برگزاری مسابقه شهرستانی و استانی قرآن کریم در این استان خبر داد و گفت: برنامه‏ای طراحی شده که اگر اتفاق بیفتد تحولی فرهنگی در استان سمنان ایجاد می‏شود و آن، برگزاری مسابقه کشوری حفظ و ترتیل و صوت و لحن قرآن کریم است.
صفایی‏پور اضافه کرد: مقدمات این برنامه در استانداری سمنان فراهم شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
وی تصریح کرد: مسابقات شهرستانی قرآن کریم در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‏شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت: حفظ پنج جزء و حفظ کل قرآن هم برای خواهران و هم در بخش برادران و در مرحله استانی، حفظ یک جزء تا کل قرآن در بخش‏های خواهران و برادران برنامه‏ریزی شده است.
صفایی‏پور خاطرنشان کرد: نفرات برتر این دوره‏ها به مسابقات کشوری راه پیدا می‏کنند.
 
* برگزاری نشست تخصصی وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از برگزاری نشست تخصصی وقف به صورت میزگرد و به صورت انفرادی در این استان خبر داد.
صفایی‏پور اظهار داشت: وقف لایه‏هایی دارد و دارای آثار و برکاتی است که باید به کارکردهای آن توجه بیشتری شود.
وی تصریح کرد: از آثار معنوی وقف این است که جزو باقیات جاودانه بوده و بعد از مرگ تا ابد باقی می‏ماند که این میزگرد با همکاری استادان و دانشمندان انجام می‏گیرد.
 
* برنامه‏های دهه کرامت
صفایی‏پور همچنین با اشاره به برنامه‏های دهه کرامت عنوان داشت: استان سمنان به لحاظ جغرافیایی و استراتژیکی جایگاه مهمی دارد و از طرفی در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار داریم که هر ساله 10 تا 12 میلیون زائر از این مسیر رهسپار مرقد امام رضا (ع) می‏شوند و همچنین استان سمنان دارای امامزادگان شاخص است که به عنوان یک میراث ماندگار محسوب می‏شوند.
وی تصریح کرد: برای برنامه‏های دهه کرامت ستادی به ریاست استاندار سمنان تشکیل شده و به ویژه امامزاده یحیی (ع) در کانون توجه قرار دارد و همه جلسات در آنجا تشکیل می‏شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول