اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: بیست و دومین گردهمایی سنگر سازان بی‌سنگر استان مرکزی و نهمین یادواره شهدای جهاد کشاورزی استان مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس در اراک برگزار شد.

گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر در اراک برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر امروز در این همایش گفت: جهادگران در دوران دفاع مقدس نقش به سزایی در پشتیبانی جنگ داشتند و امروز در جبهه تولید و خودکفایی بی‌وقفه تلاش می‌کنند.
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، افزود: جهادگران بی‌سنگر دیروز امروز با حضور در سنگر تولید کشور پرچم عزت و افتخار را به دست گرفته و اجازه نخواهند داد این پرچم لحظه‌ای به زمین بیافتد.
وی با تاکید بر اینکه رسیدن به قله‌های پیشرفت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و فناوری جز با سخت‌کوشی در جبهه‌های جنگ امروز محقق نخواهد شد، ادامه داد: برای موفقیت در این جنگ همه باید دست به دست یکدیگر داده و به اندازه سهم خود سنگی را در این راه از جلوی پا بردارند.
امام جمعه اراک با اشاره به شهادت‌طلبی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: شهدا به خون خود عزت و اقتدار و آزادی را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند که همه ملت در حفظ و نگهداری از خون شهدا مسئولیت دارند.
دری نجف آبادی، گفت: امروز آثار مقاومت ایران اسلامی در برابر ظلم و ستم مستکبران در دیگر کشورهای اسلامی به چشم می‌خورد که بیداری اسلامی نمونه‌ بارز آن است.
 وی، تاکید کرد: امروزه وظیفه جهاد کشاورزی چیزی وسیع‌تر از تامین آذوقه است زیرا که عزت، استقلال، امنیت غذایی و آینده کشور در گرو کشاورزی است که با تولید غذا می‌توان ایران اسلامی را همچنان خودکفا و مستقل نگهداشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی که در این گردهمایی سخن می‌گفت، اظهار کرد: جهاد کشاورزی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش پشتیبانی و مهندسی جنگ را برعهده داشت و جهادگران بی‌سنگر در احداث خاکریز، پل، سنگر، بیمارستان صحرایی و مانند اینها نقش موثری ایفا کردند.
عباس مظفری، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس 824 کیلومتر جاده عملیاتی، 612 کیلومتر ترمیم جاده عملیاتی و پدافندی، یک هزار و 656 باب سنگر انفرادی، 939 دهنه پل، 577 کیلومتر خاکریز، 47 مورد مواضع توپخانه، 128 باب حمام صحرایی، چهار باب زاغه مهمات، سه مورد بیمارستان صحرایی و خدماتی از این دست توسط جهادگران این استان احداث شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول