اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی:

یادواره شهدای فرهنگ استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری یادواره شهدای فرهنگ و هنر استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

یادواره شهدای فرهنگ استان مرکزی برگزار می‌شود
مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر کار شناسایی شهدای اصحاب فرهنگ و هنر استان در دست اقدام است که به محض جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم این یادواره برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این استان در زمان جنگ حضور موثری در جنگ هشت سال دفاع مقدس داشتند که تعدادی از این عزیزان در زمان جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دو نفر از این شهدا خبرنگاران شهر اراک و خمین بوده‌اند.
مشایخی در ادامه از راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری و سینمایی ستارگان اراک در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مجتمع در مکان سینما استقلال قدیم اراک با تغییر اساسی کاملا بازسازی شده در زمینه فرهنگی، ادبی، موسیقی، جشنواره‌های  مختلف، نمایش و سینمایی فعالیت خواهد کرد.
وی گفت: همچنین به مناسبت‌های مختلف قابلیت پخش فیلم در سالن اجتماعات این مجتمع با ظرفیت بیش از900 نفر وجود دارد و برای انجام برنامه‌های فرهنگی نهادها و ارگان‌ها نیز آماده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سینما استقلال اراک بیش از هشت سال تعطیل بوده است، گفت: با آغاز فعالیتم به عنوان مدیرکل ارشاد استان از سال گذشته تاکنون راه‌اندازی مجدد این سینما با توجه به کمبودهای فرهنگی که در شهر اراک احساس می‌شد، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه توانستیم با تلاش و زحمات همکاران این مجتمع را با بضاعت مالی بسیار محدود به بهترین نحو ممکن تعمیر و تجهیز کنیم.
مشایخی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار به منظور راه‌اندازی مجدد این مجتمع بیان داشت: تاکنون برای تغییر وضعیت سینما استقلال یک ریال به اداره ارشاد پرداخت نشده است، اما اداره ارشاد با مدیریت منابع مالی بسیار محدود به خوبی توانست این مجتمع را به امکانات و تجهیزات روز صوت و نور مجهز کند بدون اینکه ریالی بدهی برای ارشاد تعهد شود.
وی با بیان اینکه داشتن مکان‌های فرهنگی مناسب و در خور شان حق مردم این استان است، ادامه داد: مجتمع ستارگان اراک در ظرف مدت یک سال و نیم بدون هیچ‌گونه حمایت مالی تعمیر اساسی شده است، تمام تجهیزات این سالن به استثنای صندلی و کف‌پوش نوسازی شده است و برای نوسازی کف‌پوش و تعویض صندلی‌ها به 40 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار بازسازی مرحله دوم از فروردین ماه آغاز خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین از موفقیت هنرمندان رشته‌های مختلف هنری استان در سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های هنری در استان در سال‌ اخیر با موفقیت‌های بسیار خوبی همراه بوده و رشد صعودی به خود گرفته است، 
مشایخی با اشاره به راه‌اندازی انجمن موسیقی استان گفت: انجمن موسیقی استان که درسال‌های گذشته مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته بود در یک سال اخیر سر و سامان خوبی گرفته و تاکنون درخشش بسیار خوبی در سطح کشور داشته است.
وی افزود: در بخش نمایش و هنر تئاتر نیز تئاتر استان از رشد خوبی برخوردار بوده است به طوری که در یک نمایش بیش از 350 بلیط فروخته می‌شود که این در تاریخ هنر استان سابقه نداشته و به گونه‌ای بوده که مردم برای دیدن تئاتر هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استقبال بسیار خوب مردم از تئاتر و یا کنسرت‌های موسیقی نشان می‌دهد که فرهنگ استان در حال تغییر و تحول است و نباید با انتقادهای بی‌مورد از رشد فرهنگ مردم که فرهنگ خودمان و فرهنگ فرزندان فردای خودمان است خلل ایجاد کنیم.
مشایخی ادامه داد: اخیرا بر اساس مصوبه اداره کل هنرهای نمایشی، برگزاری سوگواره سراسری تعزیه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تفویض شد که با توجه به سیاست پرهیز از انجام فعالیت‌های موازی کلیه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها موظفند در صورت تمایل به مشارکت و یا برگزاری فعالیت‌های در راستای برگزاری سوگواره سراسری تعزیه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دبیرخانه این سوگواره هماهنگ شوند.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از دوستان رسانه‌ای مسائلی را در روزنامه‌های خود بر علیه مدیریت ارشاد منعکس می‌کنند که شخصا اعتقادی به حاشیه‌ها ندارم چراکه درگیر حاشیه شدن مانع از انجام رسالت اصلی خواهد شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول