اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

رونق صنعت گردشگری نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: استاندار البرز اعلام کرد: رونق صنعت گردشگری نیازمند حمایت مسئولان است.

رونق صنعت گردشگری نیازمند حمایت مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عیسی فرهادی بعد از ظهر امروز در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته استان البرز اظهار داشت: استان البرز با داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار می‌تواند به یکی قطب‌های مهم گردشگری در کشور به شمار آید.
وی افزود: در این راستا مسئولان باید بیش از گذشته به این مهم توجه داشته باشند و با اختصاص اعتبارات در رفع کمبودها و مشکلات صنعت گردشگری گام بردارند.
استاندار البرز با بیان این که زیباترین جاده جهان در کرج است، گفت: حفظ این جاده نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان است و باید تدابیر خاصی در این باره اندیشیده شود.
وی افزود: گردشگران خارجی و داخلی بسیاری روزانه برای بازدید از این جاده عبور می‌کنند لذا باید تدابیر ویژه‌ای به منظور رفاه حال گردشگران در این مسیر اتخاذ شود.
استاندار البرز در ادامه سخنان خود از اختصاص 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش صنایع دستی و اشتغال خانگی این استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبار می‌توانیم تحولات اساسی را در بخش حمایت از مشاغل خانگی ایجاد کنیم.
فرهادی در ادامه به مکان‌های تاریخی ثبت شده در استان البرز اشاره کرد و گفت: براساس بر آوردهای انجام شده استان البرز دارای 300 مکان تاریخی ثبت شده است که در این راستا یکی از مهمترین استان‌های مهم کشور به منظور جذب گردشگر است.
وی افزود: استان البرز دارای توانای‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است که با نگاه ویژه و خاص می‌توان تحولات اساسی را در حوزه گردشگری در این استان شاهد بود.
فرهادی وجود مکان‌های تاریخی و گردشگری مانند جاده زیبای چالوس، سدهای زیبا، و سایر مکان‌های دیدنی را از جمله توانمندی‌های استان البرز در حوزه گردشگری عنوان کرد.
نمایشگاه گردشگری که که برای نخستین بار در استان البرز راه‌اندازی شده است توانسته گوشه‌ای از صنعت گردشگری در این استان را در معرض دید علاقمندان قرار دهد.
این نمایشگاه در قالب 64 غرفه برپا شده که برنامه‌هایی از قبیل برنامه‌های محلی و سنتی اقوام، اجرای موسیقی و نمایش پوشش‌های محلی، برپایی سیاه چادر توسط عشایر، و ارائه غذاهای محلی در حاشیه این نمایشگاه به چشم می‌خورد.
این نمایشگاه از امروز در محل کاروانسرای شاه عباسی کرج دایر شده و تا 12 مهر ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول