اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان:

بخش گردشگری گیلان عقب مانده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اقرار می‌کنم گردشگری گیلان با تمام ظرفیت‌هایش عقب مانده است.

بخش گردشگری گیلان عقب مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی عصر امروز در نشست تخصصی بررسی فرصت‌ها و راهکارهای توسعه گردشگری از تئوری تا عمل در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری استان می‌تواند به صورت یک قطب اقتصادی برای استان باشد، اظهار داشت: شعار جهانی امسال «گردشگری پیوند دهنده فرهنگ‌ها» عنوان شده است.
وی با بیان اینکه با وجود تمام ظرفیت‌های گردشگری در استان هنوز در این بخش عقب مانده هستیم، افزود: چگونگی تحقق اهداف و آرمان‌های ما در این راستا با تشکیل هسته‌ها و کانون‌های دانشجویی محقق می‌شود.
عزیزی بر تشکیل هسته اساتید دانشگاه‌های گیلان تاکید کرد و گفت: تشکیل هسته اساتید برای تبادل نظر درباره بهبود وضعیت گردشگری گیلان از دانشگاه پیام نور پایه‌گذاری و سپس توسعه داده شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری استان هنوز برای گیلانیان ناشناخته است، تصریح کرد: هنوز بسیاری از دانش‌آموزان دوره متوسطه ما جاذبه‌های تاریخی و مذهبی گیلان را نمی‌شناسند.
وی اعزام دانش‌آموزان مدارس ابتدایی به اردوهای علمی یک‌روزه را برای حل این مشکل توصیه کرد و اذعان داشت: ناشناخته بودن نقاط گردشگری برای افراد بومی گیلان نشانه ضعف ماست و باید به آن بیش از گذشته پرداخته شود.
این مسئول، عدم تعادل ورود و خروج گردشگر به گیلان را از دیگر مشکلات مربوط به گردشگری استان خواند و اظهار داشت: تفاوت میزان ورود و خروج گردشگر به گیلان مانند تفاوت آسمان تا زمین است.
وی خاطرنشان کرد: میدان کار در این راستا برای فعالیت جوانان آماده است و آنها می‌توانند با یک برنامه عملی و کارشناسی شده این حوزه را پوشش دهند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه فارغ‌‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گردشگری نباید پس از فراغت از تحصیل در منازلشان به انتظار کار بنشینند، افزود: دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی با ارائه طرح‌ها و خلاقیت‌های خود زمینه اشتغال و میدان کار در این حوزه را فراهم کنند.
وی ارائه طرح‌های دانشجویی و دانشگاهی را در متحول کردن دنیای گردشگری گیلان بسیار موثر دانست و ابراز داشت: با استفاده از توانایی‌های جوانان و ظرفیت‌های استان باید به افق‌هایی که برای گردشگری گیلان تعریف شده دست یافت.
رئیس دانشگاه پیام نور گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه گردشگری مرزهای کوچک و فاصله‌ها را از بین می‌برد، اظهار داشت: دنیای امروز روی صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کرده است.
 مرتضی رضایی با بیان اینکه در گذشته مسلمان مجریان صنعت گردشگری در دنیا بوده‌اند، افزود: از ابتدای قرن 15 اوضاع متحول شد و رونق صنعت گردشگری به دست اروپاییان افتاد.
وی با تاکید بر اینکه دلیل عقب ماندگی صنعت گردشگری باید بررسی شود، گفت: برگزاری اینگونه همایش‌ها این امکان را به افراد  و صاحب‌نظران می‌دهد تا گره‌ها و نواقص کار را مورد بررسی قرار داده و برای حل آن راه حل ارائه کنند.
این مسئول تمام نقاط گیلان را مملو از ظرفیت‌های گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: همت و تلاش مضاعف دانشجویان مقاطع تکمیلی و اساتید دانشگاهی در این راستا می‌تواند گیلان را به جایگاه واقعی خود برساند.
وی در باره آمار پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های دانشگاه پیام نور اذعان داشت: آمار پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بیشتر از دیگر دانشگاه‌های سنتی است.
رضایی به وضعیت بارندگی امروز گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: باران رحمت الهی است که با همت مسئولان و هدایت و مدیریت می‌تواند موجب توسعه استان شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول