اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم پیشنهاد کرد:

صدور شناسنامه گردشگری برای خیابان‌های قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم پیشنهاد داد شناسنامه گردشگری برای هر یک از خیابان‌های شهر مقدس قم صادر شود.

صدور شناسنامه گردشگری برای خیابان‌های قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد حسین موسی‌پور دوشنبه شب در جلسه کارگروه گردشگری استان که در استانداری قم برگزار شده بود، خطاب به شهرداری قم و سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان اظهار کرد: برای گام برداشتن در راستای معرفی استعدادهای سیاحتی گردشگری استان، برای خیابان‌های سطح شهر شناسنامه صادر کنید.
وی در ادامه افزود: صادر کردن شناسنامه برای خیابان‌های سطح شهر در گام اول موجب اطلاع‌رسانی به زائرین حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌شود و در گام دوم موجب معرفی مکان‌های سیاحتی گردشگری استان می‌شود.
استاندار قم در توضیح پیشنهاد خود گفت: صدور شناسنامه برای خیابان‌های سطح شهر به این معناست که در ابتدای هر خیابان تابلویی دربردارنده‌ تمام اطلاعات خیابان مورد نظر باشد، به‌طور مثال تعداد اماکن زیارتی، سیاحتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هتل‌ها، نانوایی‌ها و... هر خیابان در این تابلوها به نمایش درآید تا از سردرگمی زائران جلوگیری شود و زائرین را به سمت هدف مورد نظرشان هدایت کند.
وی در ادامه از وجود خلأ اطلاع‌رسانی در صنعت گردشگری استان انتقاد ‌و اظهار کرد: خلأ اطلاع‌رسانی به زائرین در زمینه‌ معرفی مکان‌های اسکان و استعدادهای زیارتی و سیاحتی استان غیر‌قابل انکار است.
موسی‌پور با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی به زائران بیان کرد: زائران و گردشگران از مراکز زیارتی و سیاحتی استان بی‌خبر هستند و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مراکز زیارتی، سیاحتی، خدماتی و بهداشتی استان بسیار ضروری است.
وی با اشاره به زحمات مسئولان در زمینه خدمت‌رسانی به زائران عنوان کرد: مسئولان با نصب پوسترهای هدایت‌کننده موقت تلاش خود را در زمینه اطلاع‌رسانی انجام داده‌اند اما این اقدام کافی نیست چراکه قم شهری است که در تمام فصول سال میزبان زائران است و ایستگاه‌های موقت اطلاع‌رسانی کافی نیستند.
استاندار قم در ادامه با اشاره به موضوع استقرار اقامتگاه‌های موقت زائر در استان گفت: مکان‌یابی‌های مناسب باید انجام شود تا با انتخاب بهترین مکان برای استقرار این اقامتگاه‌ها سفری خوب را برای زائرین حرم اهل بیت فراهم کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در کارگروه گردشگری باید پخته و کارشناسی شده باشد، افزود: نباید از کارگروه به‌ عنوان یک اهرم فشار استفاده شود تا دستگاه‌ها با استفاده از مصوبات کارگروه، کارهای غیر کارشناسی شده‌ خود را به اجرا گذارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول