اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

حتی پول کرایه ماشین بیماران فقیر را می‌دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر بیماری قادر به پرداخت هزینه درمان خود نباشد در هر بیمارستان مددکاری گذاشتیم که در برخی مواقع ضمن درمان رایگان بیمار از سوی مسئولان بیمارستان حتی کرایه ماشین بیماران فقیر هم پرداخت می‌کند.

حتی پول کرایه ماشین بیماران فقیر را می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در نخستین همایش بین‌المللی پیشگیری، تشخیص و درمان پر‌فشاری خون که امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد در جمع مهمانان با اشاره به حق بیمه بیماران اظهار داشت: امروزه بیشتر ایرانیان از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند هستند.
وی بیان داشت: اگر بیماری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کند و بیمه نباشد می‌تواند حتی اگر بر تخت بیمارستان هم بستری است با استفاده از بیمه  ایرانیان، از حق بیمه‌ای خود استفاده کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان البته در حالی از کمک‌های مالی مددکار بیمارستان‌ها به بیماران نیازمند خبر داد که مطلع شدیم که تنها هزینه مالی که مددکاری بیمارستان صدوقی اصفهان به خاطر یک عمل آنژیو پلاست که نزدیک به 5 میلیون تومان هزینه برای بیمار فقیر در بر داشت تنها 30 هزار تومان پرداخت کرد.
گزارش فارس حاکی از این مطلب است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که به عنوان هیئت رئیسه در این همایش حضور داشت با بیان مطالب فوق در سخنرانی که قبل از معرفی هیئت رئیسه جدید ایراد کرد، بیان داشت: افراد پزشک را با گوشی که به گردن آویزان کرده و فشارسنجی که روی میز مطب خود دارد می‌شناسند.
شیرانی با اشاره به اینکه به طور دقیق، میزان فشارخون مراجعین سنجیده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر بهورزان در روستاها به صورت اکتیو با حضور در منزل روستاییان، فشارخون آنها را اندازه‌گیری می‌کنند در حالی که مردم شهرها تا زمان مراجعه به پزشکان از فشارخون خود مطلع نمی‌شوند.
وی از تغییر کاربری تمام مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان و تبدیل این مراکز به مراکز سلامت خبر داد و افزود: برای نخستین بار در کشور، ضمن استفاده از وجود پزشک و پرستار در مراکز سلامت از کارشناسان تغذیه و تربیت بدنی هم برای ارائه توصیه‌های سلامت به بیماران کمک گرفتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: برای کنترل و پیشگیری بیماری دیابت در اصفهان، دوره‌های کوتاه مدتی به منظور آموزش و آشنایی پزشکان عمومی با این بیماری برگزار کردیم که در مسیر درمان بیماران دیابتی موفقیت‌های زیادی شاهد بودیم.
وی گفت: به منظور پیشگیری از بیماری پرفشاری خون می‌توانیم از همین طرح استفاده کنیم.
به گزارش فارس، این همایش توسط مرکز تحقیقات فشارخون پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن قلب ایران، در راستای پیشگیری، درمان و بومی‌سازی راهکارهای کنترل و درمان پرفشاری خون در ایران، در حال برگزاری است.
در این همایش سخنرانان بر روی موضوعاتی از قبیل وضعیت اپیدمیولوژیک پرفشاری خون در ایران و جهان، روش‌های پیشگیری، بیماریابی و رویکرد به بیماران با پر فشاری خون، درمان‌های دارویی و غیردارویی در این بیماران، تهیه راهکارهای بالینی و درمان پرفشاری خون در ایران و اورژانس‌های پرفشاری بحث و تبادل نظر می‌کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول