اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هئیت مدیره انجمن بیماران دیابتی استان زنجان:

انجمن بیماران دیابتی زنجان نیازمند حمایت خیرین است

خبرگزاری فارس: رئیس هئیت مدیره انجمن بیماران دیابتی استان زنجان گفت: انجمن بیماران دیابتی استان زنجان نیازمند کمک و حمایت‌های خیرین است.

انجمن بیماران دیابتی زنجان نیازمند حمایت خیرین است
مجید ولی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: انجمن بیماران دیابتی استان زنجان برگزاری کلاس‌های آموزشی را از برنامه‌های اولویت‌های برنامه‌های خود قرار داده و در این راستا هر ساله کلاس‌های مختلفی از سوی انجمن برای بیماران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش به عنوان یکی از اصول اساسی کنترل بیماری دیابت محسوب می‌شود، افزود: هزینه‌های این انجمن از طریق مردم  تامین می‌شود و از کمک‌های مالی دیگر محروم است.
رئیس هئیت مدیره انجمن بیماران دیابتی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای سال جاری کلاس‌های آموزشی دیابتی نوع یک و 2 از طریق انجمن برگزار شده و در ادامه سال نیز این برنامه‌های آموزشی برای بیماران ادامه می‌یابد.
وی بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیماران تاکید کرد و گفت: برگزاری شش جلسه برای بیماران دیابتی در دستور کار انجمن است و برای بیماران عضو انجمن این دوره‌ها برگزار می‌شود.
ولی‌زاده با اشاره به اینکه در هر کلاس امکان آموزش بیش از 40 نفر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر در استان به بیماری دیابت مبتلا هستند، که ضروری است دوره‌های آموزشی را طی کنند.
وی بیان اینکه انجمن بیماران دیابتی استان از انجمن‌های نوپا بوده و تعداد افراد زیر پوشش آن کم است، افزود: با تشکیل هئیت مدیره جدید این انجمن و فعال شدن کمیته‌های آموزش، روابط عمومی – فرهنگی و پشتیبانی فعالیت‌های آن برای جذب بیماران بیشتر در استان پیگیری می‌شود.
رئیس هئیت مدیره انجمن بیماران دیابتی استان زنجان از راه‌اندازی وب سایت این انجمن در سال جاری خبر داد و یادآور شد: مطالب آموزشی، پیشگیری و فعالیت‌های انجمن در قالب این سایت به علاقه‌مندان و بیماران ارائه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مکان فعلی انجمن را نامناسب خواند و گفت: با انتقال به محل جدید که از سوی خیرین به انجمن داده شده است دسترسی بیماران به انجمن بیشتر می‌شود.
ولی‌زاده از برنامه‌ریزی کمیته روابط عمومی و فرهنگی برای ارائه خدمات به مردم خبر داد و اظهار داشت: سخنرانی کارشناسان بیماری دیابت در مساجد مختلف استان در ماه مبارک رمضان در خصوص معرفی انجمن و بیماری دیابت و فراخوانی مردم برای کمک به انجمن از برنامه‌های این کمیته است.
وی با اشاره به اینکه فقط ارائه کمک‌های مالی به انجمن شرط همکاری با انجمن نیست، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طرق مختلف از جمله همکاری در ارائه امکانات، پرداخت همه یا بخشی از هزینه‌های بیماران و ارائه  کمک‌های فکری یاریگر انجمن باشند.
رئیس هئیت مدیره انجمن بیماران دیابتی استان زنجان بیان داشت: ارتباط موثر با رسانه‌های محلی، صدا و سیما و مطبوعات و برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌تواند در راستای معرفی انجمن مثمر ثمر باشد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت انجمن‌های مردم نهاد مرهون کمک‌های مردمی است، افزود: این انجمن‌ها انتظار کمک‌های مالی از مسئولان ندارند بلکه باید در این زمینه خود مردم پیشگام بوده و به بیماران دیابتی کمک کنند.
ولی‌زاده با بیان اینکه متاسفانه 6 میلیون نفر در کشور از بیماری دیابت رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: انجمن در راستای کمک به بیماران برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داده که امیدواریم با همکاری همشهریان این برنامه‌ها به نحو مطلوبی در استان اجرایی شود.
وی ورود به حوزه پیشگیری را از دیگر برنامه‌های انجمن دیابت زنجان عنوان کرد و گفت: علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به بیماران، این آموزش‌ها با ورود به حوزه پیشگیری به خانواده‌های بیماران نیز ارائه می‌شود.
رئیس هئیت مدیره انجمن بیماران دیابتی استان زنجان انجمن گابریک را الگوی انجمن بیماران دیابتی زنجان دانست و گفت: این انجمن به وسیله بیماران دیابتی و با کمک‌های مختلف این بیماران اداره می‌شود، به طوری که همه اعضای آن از مبتلایان به دیابت هستند که با همکاری یکدیگر رتبه نخست خاورمیانه را در کارنامه انجمن دارند.
وی متذکر شد: این انجمن را از انجمن‌های خود جوش کشور است که توانسته با ارائه خدمات مطلوب به بیماران و مدیریت مطلوب فعالیت‌های خود از انجمن‌های فعال در خاورمیانه باشد.
ولی‌زاده یاد آورشد: نباید در انجمن‌هایی از این نوع  که بیشتر وابسته به کمک‌های مردمی است دیدگاه افراد دریافت خدمات از انجمن باشد بلکه باید بیماران با همکاری مناسب، انجمن را در راستای رسیدن به اهدافی بالاتر حمایت کنند.
وی بر ضرورت حمایت خیرین از چنین انجمن‌هایی تاکید کرد و گفت: خیرین می‌توانند با پشتیانی مالی انجمن گام خیری در راستای کمک به بیماران دیابتی بردارند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول