اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

کشاورزان کشور 220 میلیارد تومان خسارت گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی از پرداخت 220 میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای از ابتدای سال جاری به کشاورزان خبر داد.

کشاورزان کشور 220 میلیارد تومان خسارت گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسین صفرپور طاهر ظهر امروز در حاشیه ستاد بیمه کشاورزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به هر میزان که توان خراسان جنوبی برای بیمه محصولات کشاورزی باشد این صندوق آمادگی دارد برای پوشش بیمه‌ای محصولات این استان در سال زراعی جاری سطوح بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان را افزایش دهید.
وی تصریح کرد: هرچه بیمه توسعه پیدا کند و سهم بیمه‌ای که دولت به عنوان حق سهم کمک می‌کند به استان اختصاص داده می‌شود و به هر میزان بر اساس قرارداد خسارتی به کشاورزان وارد شود صندوق مکلف به پرداخت بیمه است.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی از ایجاد سامانه برای پرداخت خسارت محصولات به کشاورزان خبر داد و افزود: در مورد پرداخت خسارت بعد از اینکه کارشناسی صورت گرفت سامانه‌ای در صندوق ایجاد شده تا پرداخت خسارت کشاورزان به صورت گروهی انجام گیرد.
صفرپور طاهر با بیان اینکه این سامانه یک سامانه مطلوب برای پرداخت خسارت کشاورزان است، ادامه داد: در این سامانه به صورت متمرکز خسارت کشاورزان پرداخت و هیچ کس مانع پرداخت خسارت به کشاورزان نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مرحله ارزیابی خسارت و پرداخت غرامت آن صندوق تا به حال مطلوب عمل کرده است، گفت: هرچه این امر مطلوب‌تر باشد به لحاظ توسعه‌ای آغاز سال زراعی جاری اثرات خوبی دارد که این امر از سیاست‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور است.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با بیان اینکه سرعت پرداخت غرامت محصولات کشاورزی را با متمرکز کردن و به صورت الکترونیکی بیشتر کرده‌ایم، اظهار داشت: طی دو تا سه ماه میانگین پرداخت غرامت محصولات کشاورزان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.
صفرپور طاهر با اشاره به اینکه اطلاعات پرداخت غرامت محصولات کشاورزان را به صورت روزانه صندوق رصد می‌کند، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 220 میلیارد تومان به کشاورزان در سطح کشور خسارت پرداخت شده که هم اکنون اوج پرداخت این خسارت است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 125 مورد محصول کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، ادامه داد: بحث قنوات که یکی از مشکلات خراسان جنوبی بوده را در سال جاری زیر پوشش بیمه قرار می‌دهیم.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با اشاره به بیمه تنه درختان افزود: این امر از پیگیری‌های جدی توسط استان بوده که محصول انار یکی از این محصولات است و 14 تنه درخت را مشابه‌سازی کرده و بیمه‌پذیری محصول انار را اعلام می‌کنیم.
صفرپور طاهر با اشاره به اینکه 145 محصول زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون 15 تنه درختان را یک مرحله‌ای اعلام کرده‌این که زیر پوشش بیمه قرار گیرند.
 وی فرهنگ بیمه‌ای را در ایران به طور عام ضعیف عنوان کرد و اذعان داشت: باید در این زمینه همگانی کار کنیم تا با مشارکت تمامی نهادها انجام گیرد.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه مدیریت در بحث بیمه انحصاری نیست بلکه مشارکتی است، یادآور شد: نتیجه مشارکت در این امر افزایش ثروت ملی است.
انتهای پیا/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول